![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
detta forum är pyttelitet och oftast är det tomt som i "körka" men det du och andra gör med Sketchup och Twilight och denna nya snabba renderteknik är väldigt intressant
![]() I Trainz kan du för en så snygg byggnad idag gå upp till 5000 polys om den är spårnära, sen finns ju LOD-möjligheter i alla(?) simulatorer. Jag ställer gärna upp och försöker få in nån av dina modeller i Trainz (TS2010) ! Frågan är vilket utbytesformat som är bäst att använda ? Hör av dig i ett PM om du är intresserad !
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
nu tog det fart minsann trevligt trevligt
![]() Citat:
det allra bästa ska vara att öppna sketchup filer direkt i 3ds max (2010 och nyare kan detta vad jag vet nu, med typ inget efterarbete nödvändigt - inte undra på isåfall att en del proffs med 3dmax föredrar själva byggandet i sketchup hehe).. annars finns collada, eller eventuellt 3ds sen finns ju en minimal risk att jag blir sugen på att skaffa en ny tågsim igen och kan görat själv ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
inte haft så mycket tid att bygga idag, men lite nytt på lokstallet blev det ändå
![]() Senast redigerad av tufftuff den 2013-11-03 klockan 01:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt
![]() Är väl ingen idé att fråga om det blir animerade portar på henne. Antar att det ansvaret hamnar på den som konventerar henne tIll något av alla dom Sims vi har.