![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Kan informera om att på RSC's instagram sida så har det underdagen dykt upp två bilder som visar upp en Oculus Rift enhet.
Huruvida detta bara är någont marknasundersökning för att se om det lämpar sig att bruka produkten eller ifall dom rent utav arbetar för att få stöd för Oculus Rift i simulatorn låter jag vara osagt. Personligen skulle jag tycka att det vore extremt roligt med stöd för Oculus Rift i simulatorn, skulle ge en helt ny dimension till simulatorn som skulle förbättre upplevelsen enormt. Personligen håller jag tummarna för att det kommer att stödjas i TS14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Oculus Rift? Kan du förklara lite vad den är för nå´t? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
|
![]()
http://www.oculusvr.com/
Det är i stort sett ett par glasögon man använder istället för skärmen, dessa håller koll på ens huvudrörelser för att styra kameran, vilket gör att du kontrollerar din vy genom att röra på huvudet, precis som du gör i verkligheten. Genom att använda "glasögonen" så avskärmas det som är runt omkring och man ser bara det som är på skrämen framför ögonen vilket gör att man lättare får en bättre inlevelse i spelet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Låter dyyyyyyyyyyyyyyyrt!
![]()
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Oj, det var inte så farligt alls ändå!
![]()
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Aha! Då är det inget för mig. Tack Marcus för info!
|
![]() |
![]() |