![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#28 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Det du säger är till stor del väldigt sant. Men som RW fungerar idag så har du tre olika "svårighetsgrader"men alla är lika svåra. Blueprint systemet i sig är något som behöver ändras, för det är onödigt krångligt och jävligt att göra saker för simulatorn.. Och om man ska få något att bete sig någorlunda verkligt (dvs, att det inte accar och bromsar som en bil) så får du se till att loket inte har några hästkrafter samt att vagnarna inte har några bromsar. Du har rätt i det du säger, att det kanske inte är så roligt för dom som bara vill se tåget passera, om man måste vara nogran med hur allt fungerar. Men eftersom att dom tänker använda sig av "svårighetsgrader" så hade "expert mode" kunnat vara svårare än vad det är (och om man inte vill ha en realistiskt körupplevelse så behöver man ju knappast använda expertmode eller?) För ett 600meter långt containertåg stannar inte från 120km/h på mindre än 500 meter, för att sedan vara uppe i 120k/h på ytterligare 500 meter, och det måste nästan vara tråkigt för dom som bara vill se tåget passera. Personligen önskar jag att det som påstår skulle vara "svåraste svårighetsgraden" skulle vara något verkligare än vad det är nu, och att det skulle finnas möjlighet för dom som inte vill ha den upplevelsen att slippa den, det är inte ens svårt att genomföra om man nu är en kompetent spelutvecklare. Sedan hade det varit fantastiskt för oss få som faktiskt producerar material för den här simulatorn, om dom kunde förbättra sitt idiotiska import och export system samt göra om alla blueprints så att det är lättare att producera saker. Även ett scripting library hade varit bra så att man kan producera välgjorda prylar. För det är inte värt det att producera material när det är så förbannat krångligt att få in det i simulatorn.. |
|
![]() |
![]() |