![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Stockholm, Norrort
Inlägg: 265
|
![]()
Tack för loket!
![]() Man kan sega att det blev som en födelsedagspresent, efter som jag fyller år idag. Och en annan sak. De här är de första elektriska lok för 891mm i Traniz. ![]()
__________________
Mvh RobertE. Senast redigerad av RobertE den 2013-06-22 klockan 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
På denna bild på AEG-loket syns en detalj som sitter i fronterna snett ovanför högra strålkastaren. Ser ut att vara fällbar?
Om någon vet vad det är vore jag tacksam !
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Gävle, Sweden.
Inlägg: 293
|
![]()
Det är kopplingsdosan för multipelkabeln, de har funnit från början, och locket är mycket riktigt fällbart (uppåt tror jag). Jag har aldrig sett någon bild på hur arrangemanget ser ut när två lok är ihopkopplade.
__________________
/ Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
hade det på känn! Troligen vinklades de ut nedtill och multipelkabeln gick i en hängande båge över till andra loket och kunde då sträckas och slakas i kurvor. En annan sak jag undrar över är slutljuset, i Tyskland/Österrike var det väl inbyggt i den vänstra srålkastaren som en röd glasskiva som kunde fällas för lampan innifrån hytten. Var det samma i Värmland tro ???
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Gävle, Sweden.
Inlägg: 293
|
![]()
Hittade en bra bild på dosan här
Det verkar alltså som att locket fälls nedåt och kabeln ska sättas i rakt underifrån, tur att man kollar ![]() Upptäckte också att dosan sitter framför förarplatsen i A-änden, men på motsatt sida i B-änden. Jag har inte hittat något ännu om rött ljus, men ska forska vidare! Du har väl sett att loken i "modern tid" fick en svensk strömavtagare i B-änden.
__________________
/ Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Nej Dalle, jag vet inte mycket om dessa lok så det är bra om ni alla hjälper mig med info och bilder
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... fungerade väl då så här:
1. Ej multipelkopplad. 2. Insättning av multikabeln. 3. Låsning av multikabeln. Troligen så !?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |