![]() |
If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#16 |
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,870
|
![]()
Fint vovven!
![]() ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Veteran
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,079
|
![]()
Tjuusigt vovven
![]() Tycker att buffertarna ser lite grov ut, men dom kanske såg ut så där........??? Jocke: Om hjulringarna var blank eller inte, berode nog mest på hur mycket tid det fanns till att polera dom.
__________________
Ekan Last edited by ekankal; 06-19-2013 at 12:27 PM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,854
|
![]()
Hej!
Tjusigt lok! Angående hjulen och buffertarna så ser det ut enligt bilder. http://www.anglok.se/Fordon%20hos%20SAS/S1%201921.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,376
|
![]() Quote:
Men istället för S1 1922, så är bilden på S1 1923.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
Join Date: Jun 2010
Location: Yxlan, Norrtälje
Posts: 1,345
|
![]()
Jag har använt ett foto på hjul för att färgsätta hjulen.
Det blev dock av nån anledning ljusare i Trainz när jag testade loket och även jag tyckte det blev för ljust. Det är dock inget problem att mörka bilden, vilket jag redan gjort. Alltså det ni ser i mitt förra inlägg är en gammal bild och jag har inte orkat producera nyare bild ännu. Bifogar en leveransbild av S1 1910 (Från Samlingsportalen) där ni kan se att hjulen var blankpolerade! Kolla även Bengans bild. Vad gäller buffert omfånget så är det bara att hålla med Ekankal, så ändring kommer att ske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
Join Date: Mar 2002
Location: Trollhättan
Posts: 9,854
|
![]()
Aha, så det är olika på varje S1 lok.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
Join Date: Jul 2010
Location: Stockholm
Posts: 1,062
|
![]()
Så vitt jag vet så levererades alla S1or med gul linjering, blånerad panna samt rena och fina hjulringar. Man får inte heller glömma att det är sveriges enda ånglok som levererades med vindrutetorkare
![]() Dom gick väl i trafik i runt 20 år? och under den tiden så förändrades deras utseende en aning :P lite olika från lok till lok. ![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Medlem
Join Date: Jun 2010
Location: Yxlan, Norrtälje
Posts: 1,345
|
![]() Quote:
19 S1 loken fick istället röda ränder. E 900 är ju också ett exemplar som målats med röda linjer. Vad gäller vindrutetorkare så får vi se om de läggs in i hytt funktionaliteten???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
Join Date: Jun 2010
Location: Yxlan, Norrtälje
Posts: 1,345
|
![]()
Nu har S1 fått vindrutetorkare i sin hytt.
Se bifogade bilder hur aktivera. |
![]() |
![]() |