Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-14, 17:57   #1
rac_hammer
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: göteborg
Inlägg: 1 377
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Jösses du bygger i vansinnigt snabb takt snyggt blir det också
rac_hammer besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-06-14, 18:41   #2
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
Standard

Jösses så snygg hon blir!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-14, 22:35   #3
legotrainzman
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
Smile Vackert

(jag kommer inte på några ord så här kommer några smileys istället)

Javisst, kan bara nämna att jag hittade en lista med loknummer samt namn och skrotår.
101 Hagfors (skrotat 1991)
102 Munkfors (finns i Hagfors)
103 Skogshall (skrotat 1991)
104 Uddeholm (finns hos AGJ)
105 Stjärnfors (finns i Hagfors)
106 Storfors (var ett tag bevarat i Gävle, men skrotades ändå 2002)
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
legotrainzman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-15, 21:37   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Multipelkoppling ...

förekom mellan de 6 ASEA-loken på senare år för att öka dragkraften.
Troligen kopplades A-ändarna ihop för att sikten var bättre i B-änden (?gissning?).

Lokan hade en nedväxlad Ra-motor och om någon har bra bilder på den från sidan så är det välkommet. (motorrummet skall ju fyllas med något!

Hytten var också rätt lik Ra, så jag funderar på att änvända den som bas.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20130615_0000.jpg (213.8 KB, 133 visningar)
Filtyp: jpg lan_20130615_0001.jpg (206.2 KB, 132 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-15, 21:44   #5
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
Standard

Snyggt! Med tror fönstret bredvid förardörren ska vara mindre, ser så ut på bilden som finns på järnväg.net iaf...
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-15, 22:44   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jag har gått efter den ritning som Bengan levererade och mätten stämmer med den!!!!¨Har också sett bilder där fönstren är mindre och sitter längre ned ??????? Undrar vad som stämmer, troligen bilderna av verkligheten. Det kan ha varit en tidig ritning ???
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-15, 23:46   #7
stickanw
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
Standard

Jag kan bara hålla med GBSF i ett tidigare inlägg, söt-snyggt är ordet. Nu fattas det bara ett Tomas The Train ansikte så är det fullbordat. Men ändå Lan ett lustigt och kul litet lok, en riktig pärla verkar det bli.

Stickanw
__________________
Ningening

(som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid
30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem)
stickanw besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009