Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-11-2013, 01:56 AM   #1
pussgurkan
Medlem
 
Join Date: Jun 2003
Location: , , .
Posts: 212
Lightbulb vad bliva detta månne

nån som vet?
håller på och snickrar lite vet ej om det kommer att funka som jag tänkt
taket är klart men ville visa intreören
bråkar med skriptade dörrar men de vill ej som jag vill
vill ha detta som ett komando typ dörr5. öppna/stäng
några av texturerna är snodda måste ha tillstånd innans något släpps
Attached Images
File Type: jpg 1.jpg (118.3 KB, 186 views)
File Type: jpg 2.jpg (191.2 KB, 186 views)
File Type: jpg 3.jpg (184.5 KB, 184 views)
__________________
Hemsida: http://www.lundborg.st/Go.htm
Mail: trainmaker@mypost.se

Last edited by pussgurkan; 06-11-2013 at 01:58 AM.
pussgurkan besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 06-11-2013, 04:05 AM   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
Default

Om det är mina gamla bilder utav lokstallet från Sundbyberg, så behöver du inget tillstånd. Bara att köra på, hoppas att det löser sig med dörrarna. För övrigt, snyggt.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-11-2013, 07:32 AM   #3
pussgurkan
Medlem
 
Join Date: Jun 2003
Location: , , .
Posts: 212
Default nono

Inte från Sumpan, men förmodligen samma ritning.
tips var där i fredags för att plåta men det blev en flopp då de bygger om den.
fick mest gå runt och mäta med måttband och lasermätare för att få allt i rätt proprtioner
Attached Images
File Type: jpg 4.jpg (156.9 KB, 183 views)
__________________
Hemsida: http://www.lundborg.st/Go.htm
Mail: trainmaker@mypost.se

Last edited by pussgurkan; 06-11-2013 at 07:34 AM.
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-11-2013, 09:23 AM   #4
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Om du laddar ner det här http://www.trainz.org/ptt/_download/...ywownia09.html, så kan du ju tjuvkika hur dom har gjort.
Där kan man öppna och stänga valfri dörr, även i Driver, se bild.

Fast du kanske har tänkt dej nått' mer avancerat???
Attached Images
File Type: jpg unnamed_20130611_0001.jpg (153.2 KB, 175 views)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-11-2013, 09:52 AM   #5
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

"UGJ"-stallet (eller om det heter något annat..) är det väl i Gävle? Snyggt är det iaf!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-11-2013, 03:38 PM   #6
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
Default

Quote:
Originally Posted by pussgurkan View Post
Inte från Sumpan, men förmodligen samma ritning.
tips var där i fredags för att plåta men det blev en flopp då de bygger om den.
fick mest gå runt och mäta med måttband och lasermätare för att få allt i rätt proprtioner
Tänkte inte på Sumpan så, utan om dom eventuella texturerna.

Var själva lokstallet skulle vara beläget är ett ? för mig, men någonstans där normalspår och smalspår möts då både lokstall och skiva har två olika spår.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-11-2013, 10:33 PM   #7
pussgurkan
Medlem
 
Join Date: Jun 2003
Location: , , .
Posts: 212
Talking svar

Gävle Järnvägsmuseum det bortre stallet
__________________
Hemsida: http://www.lundborg.st/Go.htm
Mail: trainmaker@mypost.se
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-11-2013, 10:51 PM   #8
legotrainzman
Medlem
 
Join Date: Apr 2012
Location: Vimmerby
Posts: 333
Thumbs up

Vackert pussgurkan
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
legotrainzman besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-24-2013, 11:52 PM   #9
pussgurkan
Medlem
 
Join Date: Jun 2003
Location: , , .
Posts: 212
Talking hoppsan

bergodalbana?
Attached Images
File Type: jpg pussgurkan_20130624_0000.jpg (305.3 KB, 108 views)
__________________
Hemsida: http://www.lundborg.st/Go.htm
Mail: trainmaker@mypost.se
pussgurkan besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-11-2013, 08:52 PM   #10
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

Nu bumpar jag lite, och frågar hur det går med detta? På senaste bilden såg det ju inte allt för bra ut..
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009