|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#76 |
|
Veteran
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
|
Även om inte smalspår står högst upp på min lista, men man får väl hjälpa till att påpeka fel oxå hoppas jag, eller sånt som ser konstigt ut, till exempel blå handtag på dörren ska det väl inte vara, som dom är på bilden inifrån hytten????
Annars är det snyggt jobbat som vanligt .
__________________
Ekan |
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Quote:
![]() Annars stora problem att göra dörrarna animerade innifrån hytten därför att Trainz renderar hyttdetaljer olika från loket så det ser för djvlgt ut på natten utifrån. Hittar jag ingen lösning får väl dörrarna förbli stängda, i evighet, Amen!
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Quote:
![]() Just nu lutar det mest åt Zoega Mörkrost
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
... nu ligger dörrar och öppningsbara fönster i loket och inte i hytten.
Men det krävde lite utbyggnad av Svenolovs skript för att få med allt. Vad som återstår är att skripta samman dom med hyttskriptet men det får vänta tills Svenolov får tid och lust. Nu är animation-loop-speed satt till 0.1 så man ser att det rör sig. Sätter man dom till 0 så förblir de stängda tills ett nytt hyttskript ser dagens ljus. Den dagen den "glädjen" ![]()
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
|
Snyggt! Men kommer det inte lagga en del om "körhytten" syns även i landskapsvy? för den ligger väl på rätt mycket polygoner troligen va? Dock så tycker jag dörren ser hyfsad ut, men hur välbehövligt är det? Spegeln är dock rätt viktig om jag får säga det själv! Är ju en liten kul grej att kunna fälla ut spegeln i rätt körriktning, som gör så det ser riktigt verkligt ut. Finns det ingen möjlighet för spegling bakåt i dessa speglar också, eller är det omöjligt i Trainz?
Spånar vidare, //Jocke
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
|
|
#81 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
... vet inte vad du dillar om!!!
Men däremot bifogar jag några bilder som visar hur effektivt användande av texturegroups och val i propertyrutan kan göra för "den kulturella mångfalden". Man kan säkert skapa 100-tals olika individer av samma lok på detta sätt ![]() "Laggar" gör det inte för både hytt och lok är byggda så att onödigheter undviks
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
|
Quote:
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Quote:
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
med sina "panoramarutor" och mjukt rundade front och hytt börjar ta förm den med
Det blir 4 varianter i texturegroupen, den senaste är 403 som väl tillbringade sina sista "urblekta" dagar i Vimmerby
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2011
Location: Sverige/Dalarna/Borlänge
Posts: 69
|
Grymt snyggt jobb du gör Lan
Önskar den till Rw också
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Medlem
Join Date: Apr 2012
Location: Vimmerby
Posts: 333
|
Quote:
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
SL 9701 efter den senaste ommålningen:
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2010
Location: Stockholm
Posts: 1,063
|
Oerhört snyggt och bra jobbat lan!
Nu har du väl snart en textur till varje Z4p som någonsin har funnits?
__________________
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Medlem
Join Date: Mar 2004
Posts: 83
|
Otroligt snygga lok Lan
![]() Blir alltid lika hänförd av dina skapelser, det är alltid lika kul att se din känsla för detaljer. Bara en fråga. Hade inte 9702 topplykta? Det är en petitess och av ren nyfikenhet som jag frågar, och för att kolla mitt minne ![]() Det var ett tag sen jag jobbade på roslagsbanan nu. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Medlem
Join Date: Dec 2009
Location: Örtofta
Posts: 371
|
Jag vill bara fråga om multi-kabeln. Från sport modellen kan man köra multade ihop. Med 318 eller? Så att den syns menar jag.
|
|
|
|