Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-29-2013, 09:07 AM   #6481
spyfrog
Medlem
 
Join Date: Feb 2008
Location: Gävle
Posts: 1,535
Default

Quote:
Originally Posted by Aristides View Post
Very nice Aristides. Could you please tell me what that birch tree in one of the shoots are called and where it can be found?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-29-2013, 11:12 AM   #6482
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

STK (Swenska Trainz klubben ) har varit ute på årsmötesresa dem senaste dagarna, och idag kom turen till Västby att få besök av det fina trätåget, med det välputsade D-loket som dragare..
Attached Images
File Type: jpg jetekol_20130529_0000.jpg (179.5 KB, 227 views)
File Type: jpg jetekol_20130529_0001.jpg (157.0 KB, 228 views)
File Type: jpg jetekol_20130529_0006.jpg (148.4 KB, 227 views)
File Type: jpg jetekol_20130529_0008.jpg (150.5 KB, 226 views)
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-30-2013, 07:16 AM   #6483
andra
Medlem
 
Join Date: Oct 2012
Location: Jakarta
Posts: 43
Exclamation Help me

Please help,i can't access the forum and DLS please help me (because of my serial number)and i can't afford first class tickets!.

Does all of you have a solution?.
andra besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-30-2013, 07:25 AM   #6484
andra
Medlem
 
Join Date: Oct 2012
Location: Jakarta
Posts: 43
Default

Can someone make a down-graded version of the stockholm tunnelbana trains?.
LAn please...
My trainz is still 37625
and it's a TS2009 and have no more space for service packs...
(Almost full data)
andra besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-30-2013, 08:01 AM   #6485
legotrainzman
Medlem
 
Join Date: Apr 2012
Location: Vimmerby
Posts: 333
Post

Quote:
Originally Posted by andra View Post
Please help,i can't access the forum and DLS please help me (because of my serial number)and i can't afford first class tickets!.

Does all of you have a solution?.
Well, I can't help you But if you star a new topic instead of asking it in the screenshot thread, there is a bigger chance of getting an answer
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
legotrainzman besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-30-2013, 09:00 AM   #6486
rely
Medlem
 
Join Date: Jul 2010
Location: Stockholm
Posts: 1,063
Default

Snygga bilder Jockes!

______________
Och nu över till ett annat lok i T familjen
Attached Images
File Type: jpg trainz 2013-05-30 08-39-50-46.bmp.jpg (164.0 KB, 219 views)
File Type: jpg trainz 2013-05-30 08-40-13-28.bmp.jpg (150.9 KB, 217 views)
File Type: jpg trainz 2013-05-30 08-42-59-17.bmp.jpg (162.5 KB, 215 views)
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-31-2013, 06:02 PM   #6487
rac_hammer
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: göteborg
Posts: 1,381
Send a message via MSN to rac_hammer
Default

Förlupna ungar och ett ensamt växellok i skymningen
Attached Images
File Type: jpg rac_hammer_20130531_0000.jpg (287.1 KB, 183 views)
File Type: jpg rac_hammer_20130531_0001.jpg (228.7 KB, 184 views)
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-31-2013, 10:32 PM   #6488
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Fina bilder, allihopa .
------------------------
hammar'n: Kör du fortfarande med dom gammla 80-tals pass. vagnarna??? .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-31-2013, 10:42 PM   #6489
rac_hammer
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: göteborg
Posts: 1,381
Send a message via MSN to rac_hammer
Default

Hehe ja :-p har jag missat några nyare ?
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-31-2013, 11:06 PM   #6490
steffe80
Medlem
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 83
Default

Otroligt snygga bilder som postats här.
Det är riktigt kul att se all aktivitet på forumet.

Själv har jag haft en liten svacka, men nu tycks gnistan vara tillbaka igen

Ett persontåg som paserar Berga i riktning mot kolbäck.
Attached Images
File Type: jpg steffe80_20130531_0000.jpg (148.1 KB, 172 views)
File Type: jpg steffe80_20130531_0004.jpg (151.0 KB, 171 views)
File Type: jpg steffe80_20130531_0010.jpg (131.2 KB, 170 views)
File Type: jpg steffe80_20130531_0012.jpg (126.3 KB, 169 views)
steffe80 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-31-2013, 11:24 PM   #6491
rely
Medlem
 
Join Date: Jul 2010
Location: Stockholm
Posts: 1,063
Default

Jag fyller på med ett lok till i T-familjen.
Attached Images
File Type: jpg trainz 2013-05-31 23-02-54-77.bmp.jpg (189.3 KB, 167 views)
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 05-31-2013, 11:26 PM   #6492
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

Snyggt rely, hammarn och steffe! Dock en liten anmärkning om du inte märkt det: bommen på första bilden sitter åt fel håll Steffe...

Bjuder på två ovisade från nu i veckan, har inte öppnat Trainz idag så...
Attached Images
File Type: jpg jetekol_20130529_0010.jpg (145.9 KB, 169 views)
File Type: jpg jetekol_20130530_0000.jpg (98.4 KB, 166 views)
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-01-2013, 10:38 AM   #6493
steffe80
Medlem
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 83
Default

Tack Jockes.
Jo, upptäckte det.
Onyktra bomkonstruktörer i farten
Ska fixa när huvudvärken släppt
steffe80 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-01-2013, 08:06 PM   #6494
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

Hmm, Trainz och alkohol låter som en god kombination isf...! Tur man inte dricker, tänk på allt som skulle gå fel - klantig som jag redan är nu!

En av anledningarna till att jag inte visar så mycket bilder just nu. Placerar ut gräs. Allt detta ska sänkas med ca 0.50-0.70... Tar sin lilla tid. Men man spar otroligt med tid med lagerhanteraren!! På denna korta sträcka (från stationen till uppställningsplatsen) kommer ni dock inte se några godståg, möjligen med tomma vagnar som ska lastas, eller Yp-vagnar som ska ut i trafik. En dag kommer ni också få köra här, en dag..!!! (vilket århundrade som helst nu )

På återseende,
Jocke

Till dig hammar'n: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32545
Attached Images
File Type: jpg jetekol_20130601_0002.jpg (184.1 KB, 144 views)
File Type: jpg jetekol_20130601_0004.jpg (238.4 KB, 144 views)
__________________
//Joakim Wahlberg

Last edited by Jockes; 06-01-2013 at 08:08 PM.
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 06-01-2013, 10:25 PM   #6495
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

Då var man klar med det. Tog bara runt en kvart, går faktiskt väldigt fort att sänka gräs Då tar vi lite premiärbilder!

På de fyra första ser vi första tåget från Västby Östra till Ortutannamn, och på dem tre sista ett Tp-lok en timme senare, som ska till bangår'n å dra ett par överföringsvagnar till Volia Lastvagnar Vädret har ändrats på en timme dock, från solsken till regn..

På återseende,
//Jocke
Attached Images
File Type: jpg jetekol_20130601_0005.jpg (127.0 KB, 135 views)
File Type: jpg jetekol_20130601_0007.jpg (157.7 KB, 136 views)
File Type: jpg jetekol_20130601_0008.jpg (136.0 KB, 134 views)
File Type: jpg jetekol_20130601_0011.jpg (90.3 KB, 133 views)
File Type: jpg jetekol_20130601_0012.jpg (194.1 KB, 133 views)
File Type: jpg jetekol_20130601_0014.jpg (191.9 KB, 133 views)
File Type: jpg jetekol_20130601_0017.jpg (183.7 KB, 134 views)
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:05 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009