![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag bygger Tp-loket orginal men eftersom Marcus började med T23 (som väl är den ombyggda du menar?) så är den också under utveckling i samarbete med Ekan.
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
... i begynnelsefasen (direkt klippt från loket bara):
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
... tråden om Tp hytten på JärnvägsHistoriskt Forum (JHM) så finns den här:
http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=126101
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Det ser för övrigt som vanligt väldigt bra ut, lan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
bland annat så breddades hytten och många delar i drivningen byttes när lokens spårvidd breddades. I övrigt är loken i stort sett dom samma maskinellt sett. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2013-04-04 klockan 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Jo, T23 konverteringen kände jag till. Men jag trodde att lan och gp talade om olika versioner av Tp....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Den enda egentliga "ombyggnaden" av Tp är väl som på t.ex. 3508 att den försågs med förhöjda normalspårsbufferar för transport av överföringsvagnar med normalspårsvagnar på.
Annars är det väl som Marcus säger: Tp byggdes om till T23 när behovet av smalspåriga lok minskade.
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Tack vara Krister Perssons beredvillighet att hjälpa mig med HÖGupplösta bilder kan jag nu skapa allt jag önskar till en Tp-Hytt !! Kristers bilder är tagna på 1980-talet med Kodachrome 64 film, och frågan är om dagens digitalkameror ens kommer i närheten av denna kvalitet!?
Ett par exempel på vad man kan få ut av sådana bilder: Tack Krister !!!!