![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag har ingen större lust att gå tillbaka till MSTS, där kunde man köra alla tåg i "simple mode", man kunde bocka i att tågen INTE skulle spåra ur
Men största problemet med MSTS är att det inte stöds av 16x9. Alla är vi mer eller mindre lata. ![]() Jag såg MSTS som en skärmsläckare, satt bara och njöt av scenerierna. Tågen gick av sig själv. RS är för bökigt tycker jag, man får ju aldrig någon lugn och ro ![]() Kalla det vad som helst, men ett spel är vad RS är, men rätt så svårt. MSTS var mycket enklare (för lata) Jag är mycket mer intresserad av snygga landskap, gärna med ett enda spår från A till B, hehe sån är jag ![]() Det värsta jag vet är stora stationer med hundratals spår, där man aldrig kan komma ut på linjen...
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
För min del är det bara kul om det är verkligt! Tycker det är kul att läsa igenom manualen och sen köra tåget så realistiskt som möjligt. Dock är jag ganska bra på att ta till mig sån information, läser igenom det 1-2 gånger så sitter det sen... Vill man bara åka med kan man lika gärna kolla på hyttfilmer på YouTube!
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2013-04-01 klockan 23:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Jag åker aldrig i hytten, så de så ![]() Jag måste tacka Andreas13 för sitt fina Y1, som nu går att köra. Annars hade jag nog avinstallerat hela TS, så pass intresserad är jag. Manualer hatar jag Köpte en ny TV, med massor av finesser (appar), men jag är glad att jag kan sätta på och av den, samt växla kanal. Ljudet kan jag också justera ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2013-04-02 klockan 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Men då förstår jag inte riktigt vad problemet är.
Du vill ha ett spel och du anser att TS2013 är ett spel. En simulator ska försöka simulera verkligheten så mycket som möjligt och då ska det vara svårt. Jag anser att det ska ta tid att lära sig en simulator. Det ska vara knepigt, krångligt och svårt. Det tycker jag är kul! Vill jag ha ett spel då köper jag mig ett spel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2010
|
![]()
Akkurat som MTD nettopp har konstatert. "Spillet", eller Simulatoren som det heter, handler jo om å simulere lokomotiver og vogner i sine ulike former slik det ville vært i virkligheten, eller så nært som mulig. Det ligger jo i navnet, Train Simulator...
Personlig synes jeg "avanserte lok" er langt morsommere å kjøre enn noe annet fordi det er, hold deg fast, litt "virklighetsnært" i forhold til å gasse og bremse. Egentlig er enkelte ting latterlig fjernt fra virkligheten, men det gir en grunnleggende opplevelse av å kjøre tog som mange kanskje drømmer om ![]() ![]()
![]() |
#6 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Hmm, personligen tycker jag att TS13 är en bra blandning mellan spel och simulator. Man kan sitta i hytten och köra realistiskt och hålla tidtabeller, men man kan också njuta av landskap osv.
Dessutom finns det ju "simple mode" på tågen så att du kan använda f4 för att lätt få tåget att rulla! Iaf på de flesta tåg.
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
För mig är RW en simulator. Den blir bara bättre och bättre. De kommer fler och fler objekter bl.a. ATC som är på gång och kan bli verklighet.
Spel är man spelar kort eller skjuter på folk och jagar efter bilar. Tåg, det är simulator. ![]() |
![]() |
![]() |