![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Föraren åker i fel ände på alla så vitt jag kunde se. Vad gäller pådragsreglaget så funkar det bra för de flesta av Y1-orna. Det som krånglar tex på Inlandsbanan(och några till) har att göra med Regulator kontrollen för expert läget är definerad. Det ska troligtvis inte vara en "notched control" och/eller inte ha egenskapen "rest in notched poition" som gör att den antingen är 1 eller 0 och inte kan ha något av värdena mellan.
Kod:
<cControlContainerBlueprint-cControlValue d:id="48330464"> <ControlName d:type="cDeltaString">Regulator</ControlName> <DefaultValue d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</DefaultValue> <MinimumValue d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</MinimumValue> <MaximumValue d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</MaximumValue> <BriefDescription d:type="cDeltaString">Throttle</BriefDescription> <DetailedDescription d:type="cDeltaString">Throttle</DetailedDescription> <ApplyToConsist d:type="cDeltaString">eTrue</ApplyToConsist> <HUDControlID d:type="sUInt32">0</HUDControlID> <InterfaceElements> <cControlContainerBlueprint-cInteriorNotchedLever d:id="48332896"> <ElementName d:type="cDeltaString">Regulator</ElementName> <DifficultyType d:type="cDeltaString">Intermediate</DifficultyType> <PickTransformName d:type="cDeltaString">throttle</PickTransformName> <MovementType d:type="cDeltaString">MoveUpDown</MovementType> <AnalogInputSensitivity d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</AnalogInputSensitivity> <DigitalInputSensitivity d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</DigitalInputSensitivity> <AnimationName d:type="cDeltaString">AndreasHoff\Y1_V2\RailVehicles\Diesel\Y1_1285\CabView\throttle</AnimationName> <OutputInterface d:type="cDeltaString">eCab</OutputInterface> <RestInNotchedPosition d:type="cDeltaString">eTrue</RestInNotchedPosition> <NumberOfNotches d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000040" d:precision="string">2</NumberOfNotches> </cControlContainerBlueprint-cInteriorNotchedLever> </InterfaceElements> </cControlContainerBlueprint-cControlValue>
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. Senast redigerad av Mawkish den 2013-03-19 klockan 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
![]()
Tackar Mawkish!
Ska fixa det. Föraren får jag se hur det blir med, har ingen aning om vilken rad i blueprinten som roterar föraren.
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]() Citat:
Jo, jag tänkte fråga dig om du möjligen kunde göra i alla fall Länstågens textur lite större, så att texten på motorvagnen inte blir så suddig på nära håll.
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]() Citat:
![]() Kod:
<cEntityContainerBlueprint-sChild d:id="48122848"> <ChildName d:type="cDeltaString">Driver</ChildName> <BlueprintID> <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> <BlueprintSetID> <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> <Provider d:type="cDeltaString">Kuju</Provider> <Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product> </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> </BlueprintSetID> <BlueprintID d:type="cDeltaString">Scenery\Characters\TrainDriver00_01.xml</BlueprintID> </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> </BlueprintID> <Matrix> <cHcRMatrix4x4> <Element> <e d:type="sFloat32">-1.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">1.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">-1.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.000000</e> <e d:type="sFloat32">0.800000</e> <e d:type="sFloat32">1.450500</e> <e d:type="sFloat32">-11.300000</e> <e d:type="sFloat32">1.000000</e> </Element> </cHcRMatrix4x4> </Matrix> <ParentNodeName d:type="cDeltaString"></ParentNodeName> </cEntityContainerBlueprint-sChild>
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hallå
Detta verkar ju bli bra. Frågan man ställer sig. Kan man gå in i "någon fil" till andra "besvärliga lok" och få dom lite mer medgörliga att starta. Eller är det bara 3D-byggaren som kan göra detta? I första hand så funderar jag på om man kan "låna" den filen det gäller från något annat lok och byta ut den krångliga filen.
__________________
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2013-03-20 klockan 00:15. |
![]() |
![]() |