![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Jag har goda nyheter allesammans! Jag har nämligen fått mina ritningar på denna motorvagn idag! Inom en dag/ett par dagar kommer bilder på progressen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Spännande! Ser fram mot att se dom första bilderna!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Ja, det hinns med åtminstone en uppdatering ikväll!
Det är verkligen inte imponerande ännu, det är bara test-texturer som sitter på vagnen men det ger en blick i hur det ska se ut! Förövrigt så kommer "hacken/guppen/groparna" i metallen bli i 3D och inte i textur, det ska ge en verklig reflektion av soljus när det faller på ytan i OR är det tänkt! Kära kamrater, håll ut men samtidigt njut av det som finns i dagsläget! ![]() ![]() EDIT! Lite nytt! Inte jättemycket men. Nytt bland annat är "groparna" eller vad man nu vill kalla dem. De reflekteras även i ljuset. ![]() ![]() Senast redigerad av granders den 2013-03-11 klockan 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det ser väldig fint ut!
Snälla säg du kommer laga ett custom ljud ![]() Jag åker IC3 5 dagar i veckan, så jag ser fram mot att uppleva hur den accelererar! Vet du max hastigheten på tåget? ![]() Jag vet den ligger på 200 km/h + |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Normal STH är ju 180, och på så moderna fordon brukar det alltid ligga en spärr inprogrammerad som bryter pådraget vid STH. Vid provkörning har man uppnått 205 km/h.
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Dom danska IC3'erna har fått ny motor och ny 12stegs växelåda, vilket innebär dom kör fortare än så
![]() Men jag har inte hittat den precisa Vmax på DSB's IC3'or efter dom har fått ny motor och 12stegs växellåda (tror det var 12 stegs, kan vara mer) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag vet ej vad högsta hastighet är, men jag vet att Y2'an har en högsta tillåten hastighet på 180 kilometer i timmen. Effekt på motorn: 1240 kW
![]() Inte jättemycket nytt, lite bättre texturer samt lutning på framrutan fixad. En liten detalj är även att tutan på taket nu är placerad! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
kustpilen, y2r |
|
|