![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
![]() Citat:
![]() Är det så att fler signaler är på G till Trainz? Jag tänkte mig Repetersignaler, A-signaler, Portkontrollsignaler, Skredvarningssignaler samt Strömbegränsnings- och Ned/Urkopplingstavlor. Och är ATC på väg?
Hälsar en mupp från Stockholm Senast redigerad av TobbeSvensken den 2013-02-15 klockan 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Bra att du lade upp den länken, Lennart. Borde ha gjorts tidigare.
![]() Citat:
Signalskripten är förberedda för ATC, dom flesta funktionerna finns redan. För några år sedan la jag ut en förfrågan på en bra bild på en ATC-burk, som man kunde använda som förlaga. Om det ska bli någon ATC så får jag väl be LAn (den överbelastade) om hjälp, som vanligt. ![]() Citat:
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2013-02-16 klockan 10:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... pågår när jag har lust och tid, men det kommer att dröja innan vi får
ett fullt ut fungerande ATC-system! Baliser finns, en "riktig" "ATC-burk" är under konstruktion, med alla knappar, lampor och displayer fungerande. Två bilder att "drömma" till:
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Det där ser riktigt bra ur Lennart! Ska bli väldigt kul att se det i loket! För det kommer finnas i loket väl? Eller hur är det tänkt? (hur gör man annars förresten med lok som kanske inte har denna "ATC-panel" inlagd i hytten?)
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Så långt har vi inte kommit än!!! Men möjligen går ATC-systemet att ha som en separat "insticksmodul" till en befintlig hytt???? Men det är MYCKET långt dit!