|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#30 |
|
Medlem
Reg.datum: May 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 32
|
I ett (desperat) försök att utrota ett skriptfel har jag plockat bort alla signaler
på min bana. Nu håller jag på att sätta ut dem igen med täta kontroller i Driver-läge för att detektera eventuella skriptfel. (Jag kör TS2010 build 49933 version 3.3 och har installerat hela STL Aktuellt – Rev. 130114 plus JohanV:s moderna signaler och använder scenery- och trackside-signaler om vartannat.) Nu har jag stött på ett problem som fått mig att undra vad jag håller på med och vad en rimlig felsökningsmetod egentligen är. Bild 1: På min bangård satte jag ut en dvärgsignal (JVS Dvsi L b3) med växeln Rib vx307 i vänsterläge. Därefter sparade jag sessionen och gick över i Driver-läge. Resultat: skriptfel (utskrift i nästa inlägg) 01.jpg Bild 2: Tillbaka i Surveyor la jag om Rib vx307 i högerläge. Nytt försök i Driver. Resultat: inget skriptfel. 02.jpg Detta innebär ju att resultatet av felsökningen också beror på hur växlarna för tillfället är ställda och inte enbart på hur banan byggd och signallerad Konsekvensen av det blir ju att man måste testa alla kombinationer av växellägen för att utesluta skriptfel. Många testfall blir det... Bifogar felutskrifter i nästa inlägg. Tacksam för hjälp och synpunkter. Magnus |
|
|
|