![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
över BJ - GDJ - GDG innehav av vagnar 1946 som jag fått av KMW. Uppmuntrar till fortsatt byggande
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Nu har du gett mig extrajobb, LAn. DJ - Dalslands Järnväg - sträckte sig från Sunnanå hamn öster om Mellerud och till norska gränsen. Den korta sträckan Mellerud - Sunnanå har nog endast trafikeras med godståg, har Korvtiger och jag varit övererns om. För några dagar sedan såg jag av en händelse en bild på f d Sunnanå station. Alltså bör det ha gått persontåg dit.
Och nu kommer LAn med X-fyran i DJ-tappning. Konsekvensen måste då bli att bansträckningen skall byggas, elektrifieras och förses med lämplig natur. En hamn måste anläggas, spårritningar eftersökas, den stora kranen skall installeras m m. Samtidigt håller jag på med ett par andra banor. Det är stressigt att vara rallare. Men tack i alla fall LAn att du inte gör mig arbetslös. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Coax (eller Coax4, eller Coa4x eller vad den nu hade för littera?):
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
mycket fint Lan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
|
![]()
Ser väldigt bra ut Lan! Jag tycker att de här lite äldre elmotorvagnarna är väldigt trevliga.
![]() Jag hittade några bilder på Järnvägshistoriskt forum som visar hur BJ:s motorvagnar var målade. Men det är kanske så dax nu när du redan har gjort målningar till motorvagnarna? Här kommer i alla fall länkarna till bilderna! Bild från Håverud: http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=116938 Bild som visar fronten av motorvagn: http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=116975
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Tror att bilden visar DJs vagn Xa 421 ??? Färgsättningen tyder på det? DJ ingick väl i GDG-konsortsiet och därav GDGs logga i fronten. De svartvita bilderna visar troligen en BJ-vagn med BJs logga i fronten ?
Den här typen av info är viktig och det är lätt att ändra på texturerna alltefter info flyter in - så "kom igen" ![]()