![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
Generellt sett så ska allt mappas var för sig så att man kan göra ett så bra arbete med texturerna som möjligt. Överväger att göra en tutorial och lägga upp där jag visar hur man kan använda Ambient Occlusion i Xnormals för att ha en grund för texturer. Funderar även på att göra en tutorial för hur man ska UV mappa för att Ambient Occlusion ska fungera. Kan det låta intressant? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... med det ser bra ut:
![]() |
#49 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAN
Jag tycker det ser superbt ut jag. ![]() ![]() Jag är nyfiken på de öppna hålen för motorluckor. Skall de vara öppningsbara på något sätt?
![]() |
#50 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kan bara instämma, att det ser fruktansvärt bra ut.
Vet i katten, vad du ska ha ritningarna till. Dom verkar ju inte behövas, men dom är nu skickade till dig.
![]() |
#51 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Grymt snyggt, Lennart & Marcus.
![]() |
#52 |
Tidigare v10
|
![]()
Tänker du ha två olika motorljud med på loket?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Veteran
|
![]()
Jag antar att du menar ett ljud till huvuddieseln och ett annat till "aktersnurran". Vet du nåt om den, vad det var för typ och till vad den användes ???
![]() |
#54 | |
Tidigare v10
|
![]() Citat:
Dieselmotorn i B huven är en GM 6-71 Twin-turbo och användes för tågvärme. Det fanns en panel i hytten för att kontrollera motorpakete som bestod av två st 6cylindriga motorer från GM som drev en generator för att alstra ström åt vagnarna. Samma typ sitter i ett fåtal Sv-1 vagnar, bland annat den vi har i Landeryd, vi har även ett extra motorpaket stående, kan försöka fota det lite närmre åt dig på Lördag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Veteran
|
![]()
... motorljudet skall göras, dörr- och lucköppning justeras (hade tänkt mig principen som på passagerarvagnar, vi får se). men loket uppför sig bra, toppar på 100 kph, ljusväxling och hyttbyte fungerar, vindrutetorkarna också.
Några bilder på "state of the art" så länge, och stort tack till Marcus och Bengan:
![]() |
#57 |
Medlem
|
![]()
När kommer T4 utt till download. Bra gjort Lan och Marcus.
Senast redigerad av gp3119 den 2012-11-04 klockan 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Ser ju helt enkelt jätteläckert ut! Fantastiskt arbete Lan, som vanligt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Medlem
|
![]()
Ricktigt snyggt lan och marcus
![]() ![]()
![]() |
#60 |
Medlem
|
![]()
När det gäller T4:an. att man hade inte igång tågvärmedelen i gång. där för tycker jag att man kan göra en Sv1 vagn som gick med t4 i persontågen.
|
![]() |
![]() |