|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
Hm, har missat att Rm var på tal. Men likväl bör Rm kunna gå en del över 100, typ 120-130 borde vara fullt möjligt. Man ska ju hur som helst inte behöva högsta körläget för att hålla STH.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 080
|
Citat:
Rm-loken är ju en ganska udda fågel, tillverkades bara i 6 ex för att dra malmtåg med. Dom växlades ned till att toppa 100 km/h, och den utväxlingen har dom fortfarande kvar.
__________________
Ekan |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 861
|
RM-hytt till RC?
Det finns inga RM lok till simmen. Bara RC med STH 135 och 160km/h.Annars, imponerande arbete, lan!
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-10-18 klockan 14:12. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Att det blev Rm var en ren tokig slump för när jag testade med CW-loket så toppade den på ca.103 kph men jag har fixat två nya enginespecar. för 135 resp. 160 kph så får man själv byta för jag gör inga officiella ingrepp i CW-loket. Körtekniken är att när man har pådraget i maxläge (8) och när man uppnår maxhastighet drar man ned till 5 så håller loket hastigheten ganska bra på slätan.
Det lär ha funnits en Rc7? som toppade på 180 kph men kom aldrig i drift för det hade kravts att personvagnarna försetts med magnetbromsar och det blev för dyrt tyckte SJ.
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
Rc7 var lätt uppväxlade Rc6or. Bara 2 lok byggdes om, och när det kom fram att det blev för dyrt att bygga om 80-talere med magnetskenbromsar återställdes loken till Rc6, eftersom de förlorade en del dragkraft på uppväxlingen. Trotts det hann det ena loket sätta svenskt hastighetsrekord (?) för loktåg med 200 km/h.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
Det där är fel! Bara 1421 och 1422 byggdes om. Resten målades mörkblå men var fortfarande växlade för 160 och var därmed Rc6.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|
|
|