![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Jag har vadat genom bilder och youtubesnuttar men inte hittat nåt som går att läsa. Så bollen ligger hos er som gillar detta "fula" tåg, inga bilder = inga skyltar !!!!
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
Destination Vagnsnr Via-destinationer (som rullande text) Enligt två bilder jag hittade på google: http://pici.se/pictures/MpRCeXbRb.jpg, http://cfile236.uf.daum.net/image/15...4AEEB3E25E1451
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Destination Vagnnummer är inga problem, det får användaren själv fixa med hjälp av bifogad manual: Värre med den rullande texten men där får väl stå nåt fast, varför inte "Trainzåkra". Nu kan jag inte skylla på att bilder saknas längre. Till verket! 4:e bilden: Man kan göra hur lång tabell man orkar så har man att välja bland i Driver ! Den "lilla" manualen är hämtad från Y6-generationen och beskriver hur man sätter upp destinationsskyltar i Trainz: Ni kan ju läsa på medan jag fixar skyltarna.
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... har jag fixat en grundstomme till hur skylteriet skall fungera, UTAN att behöva konsultera Svenolov (men han skulle löst detta mycket snyggare).
Som det nu är skriver man in destination och vagnnr i Surveyor enl. "lilla manualen". På bilderna har jag 10 "space" emellan men det går att utöka om stationsnamnet är kort (= experimentera!). Via ligger fast i config, men går att ändra där (samma här med "spaceningen"). I config ser det ut så här: mesh-table { default { mesh "et(1+2)_body/et(1+2)_body.im" auto-create 1 effects { textures { kind "texture-replacement" texture "et.texture" } dest { kind "texture-replacement" texture "dest.texture" } destname_0 { kind "name" att "a.dest0" fontsize 0.05 fontcolor 250,178,53 } destname_1 { kind "name" att "a.dest1" fontsize 0.05 fontcolor 255,178,53 } via_0 { kind "name" att "a.via0" fontsize 0.05 fontcolor 250,178,53 name "via Knutby - Trainzboda" } via_1 { kind "name" att "a.via1" fontsize 0.05 fontcolor 255,178,53 name "via Knutby - Trainzboda" } a_slutljus_0 { kind "corona" att "a.slutljus0" directional 1 object-size 0.11 texture-kuid <kuid:67375:100061> } a_slutljus_1 { kind "corona" att "a.slutljus1" directional 1 object-size 0.11 texture-kuid <kuid:67375:100061> } name { kind "name" font "impact" fontsize 0.125 fontcolor 200,200,200 att "a.name" name "name" } } } Inte vackert, men i Trainz ser det rätt bra ut, eller hur ?
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Ja, det där ser riktigt bra ut!
![]() ![]()
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... skyltning. Ett litet Aber är att alla vagnar får samma vagnnummer, det går att lösa men då får man separera dest i 2 fält och då får man in i config och skriva ännu en sak. När Svenolov vaknar ur sommardrömmen kan han säkert lösa detta också. Men som det är nu blir det tills dess.
Lycka till med att "destinera" X31K !
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Bara en fråga. Du skulle inte kunna göra så att man ser skyltarna på dörren lite tydligare?
Och måste man in i config filen för att ändra eller va? Senast redigerad av AlleDahlle den 2012-10-01 klockan 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |