![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jo då jag jobbar lite med X31K då och då när ev. inspiration sätter in!
Lite bilder så länge: Bild 1 och 2: Detta händer när man kopplar två tågset till varandra, hytter och front skruvas åt sidan (utnyttjat Svenolovs skript och gjort hytt och front som animerade övergångsbryggor). De nya boggierna med sina blankslitna bromsskivor syns även. Häpp! Bild 3 och 4: Hytten är omgjord och anpassad till X31K. Tyvärr hade Uwe Nagel gjort så att man såg Y2s utsida på de två sista tryckningarna på Å. Jag fick klona hytten och rätta till detta (Sorry Uwe but no problem!). Denna hytt är mycket avancerad och skickligt gjord och fungerar utmärkt i DCC-mode men i CAB-mode fungerar allt utom det viktigaste, att få åbäket att röra sig! NNär jag rör "kombi-levern" fjädrar den obenhörligt tillbaks till neutralläge ??? Kanske något jag glömt att göra ? Om nån vet nåt hör av er !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bild 5 och 6: Dit man tar sig med vidare tryck på Å: Bild 7: Här hamnar man om man hoppar in i Låggolvsvagnen, nämligen i den "spartanska" Tjänstekupe'n. Vidare tryck på Å tar en runt i vagnen. Bild 8: T.ex. till en liten "Allt klart för avgång" - koll av utsidan. Häpp!
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ibland händer det att man måste ha pantografen uppe (som i dina tidigare elektriska tåg), du har inte glömt att fälla upp den väl?
![]() ![]()
![]() |
#20 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag är djupt imponerad LAn - men det är inte första gången. Låggolvet kom med Skånetrafikens beställning.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Detta verkar bli grymt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Problemet med att du inte får åbäket att röra sig kan vara av tre olika andledningar.
1. Det finns en liten knapp som heter typ kombi-mode pröva att ha den i. 2. Finns även en knapp som heter typ not-mode eller något i den stilen, pröva ha den i. Kommer ihåg att när jag prövade med y2 hytten så fungerade det inte och kombi-spaken åkte bara tillbaka men när jag hade nere en av knapparna så fungerade, däremot så kommer jag inte på vilken av dem det var. Men detta var ju på den nuvarande/gamla x31:an jag vet inte om det är någon skillnad. 3. Felet är inte någon av knapparna och jag vet inte hur man löser det. Någon av dessa tre är det men vilken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Kommer du att göra om Hytten som är egentligen en ( Y2 hytt)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Veteran
|
![]()
Felet ligger nog i vagnarna för när jag satte hytten i X16 så fungerade den efter lite fiddle med kombi och not -knapparna men i X31 funkar det inte!
Citat:
![]() |
![]() |
#27 |
Veteran
|
![]()
Felet var ETs enginespec som inte fungerade med hytten. När jag bytte till Korvtigers specar till XA9 och UA9 fungerade det. Dom skall väl bara skruvas upp till 200 kph.
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Det ska vara 180 km/h.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Veteran
|
![]()
Ja då sth är 180 kph, men jag tror dom kan toppa på en bit över 200 så det blir väl upp till föraren att lyda reglemanget ?
![]() |
#30 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |