![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
...positivt förvånad och glad över responsen på nåt så enkelt som ett dussin VW-fordon. Jag har väl fått ordning på det mesta med Bengans hjälp så nu kommer nog "myriader" av varianter snart. Det börjar bli rätt fullt på Järle gårdsplan så vi behöver mer utrymme snart
![]() Jag har fixat det mesta idag (?) och skall bara skicka det till Bengan och Ekan för en sista koll innan grundfordonen laddas upp. Varje fordon har en Vänster (VT) och en Höger (HT) -trafikversion så det blir inalles 21 fordon (Enkelpickupen är okänslig för sånt). Varje fordon har en "Texturegroup" som kan fyllas på med varianter, sånt som Bengan och Ekan gillar men ni andra är också välkomna med idéer och egna ömmålningar, men kontakta Bengan och Ekan så kan de säkert infoga det i Texturegroupsen !?
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
... som jag kommer ihåg dom från 1950-60-talen. Glasstället är valbart likson texturen. Stället lindades med bitar av mattor och hade man fler glas lades tidningspapper emellan.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tror att denna serie börjades tillverkas redan 1950 (eventuellt 51), sen har det gjorts 5 eller 6 olika serier till, till dagens datum.
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Vanligt flak kom väl med LT:n, dvs den första kantiga karossen med egen ram & separata flak, dom här "runda" har väl aldrig funnits med "vanliga" flak vad jag vet.
![]() |
#6 | |
|
![]() Citat:
http://i629.photobucket.com/albums/u...Cab/60SC-1.jpg
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() Jahaa, det var visst en sådan i bakgrunden oxå, såg jag nu, hehe. Fast dom här gammla pickuperna har ju inget "riktigt" (separat) flak egentligen (tolkningsfråga, hehe), det är ju bara att man har "kapat bort" en del av karossen, och försett den med nedfällbara lämmar. Men det kanske var det spyfrog menade med flak ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() Jag visste inte ens om att den här varianten fanns - dvs med ett kapat tak på en buss modell. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
till downloadtråden i morse. Tyvärr blev texten på VW Utryckning VT felvänd så ni som hunnit ladda ned får ladda ner VT-bussen och dess texturegroup igen. Tänk på att om ni målar om dessa fordon och sätter text på sidorna skall den vara rättvänd på HT men felvänd på VT !!!
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Detta med "Layers" har debatterats förr och kommer säkert aldrig att debatteras färdigt.. Grundtanken hos skaparna av detta var väl att få struktur och ordning på sitt byggande och det kan man nog om man sätter sig in i hur det fungerar. Jag bifogar 3 bilder för hur jag ställt in saker på min enkla testroute:
bild 1: Routelayer innehåller bara huvudspåren (Mark och landskap ligger inte i nåt "Layer" utan direkt i Routen (eller Roten om ni så vill). Jag har "Låst"" route- och signallagret för att inte av misstag lägga nåt där ! Session-lagret är "Dolt" och syns inte. bild 2: Mitt arbetsläge i Surveyor. Sessionlagret är "aktivt" och "synligt" Route- och Signal"layer" är "låsta" Detta garanterar att allt jag sätter ut och förändrar sparas i "Session"Layer". bild 3: När jag sparar sparas "Roten" och "Sessionlayer" och inget annat. Jag tror Svenolov kan reda ut detta mycket bättre när snön lagt sig på Hardangervidda och vårt orakel återvänder till Trainzvärlden ? Man kan skapa mängder med "Layer" för olika saker men då gäller det verkligen att ha STENKOLL på vilket "Layer" man jobbar i genom att "Låsa" och "Dölja" med URSKILJNING. Tack för ordet, näste talare:
![]() |
#11 |
|
![]()
(Rac Hammer
Hej då var den här gnälliga göteborgaren här igen ... Jag får verkligen inte de här att funka ... När jag ställer in nya lampor eller tak räcken och sånt försvinner det tills nästa gång jag laddar upp banan och jag sparar alltid både bana och session ... Va e det för fel? ![]() Vill bara meddela, att jag precis har provat att spara och att det har fungerat utan problem för mig. Provat i TS2010.