![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hämtade ut ssd´n på affären idag. Stoppa in den i datorn och tryckte på startknappen...och datorn snurra igång! Och nu har jag installerat Windows7 och div. program på den (har 98gb ledigt av 128gb nu)...
Kan bara säga att datorn startar mycket snabbare och zippa upp en fil går också bra mycket fortare. Inet har nu kampanj på Samsung 830 ssd och 128gb kostar 799kr. Så passa på! Fick detta resultat i WEI (med inbyggda grafiken och 4gb 1333mhz minne):
![]() |
#2 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ser bra ut! Speciellt processor och hårddisk!
Vad är det för grafikkort? Ser fram emot min nya dators ankomst. ![]()
![]() |
#3 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Förstår att du längtar efter din nya dator. Jag längtar till jag kan pula i mer och bättre minnen och ett hd7950 (eller gtx660ti) i denna! Tillägg: Råka dock ut för en underlig grej. Har jämt kollat tempen med speedfan och den har stämt med tempen i bios (på gamla datorn!), men här blev speedfan helt knäpp, den visar att cpu´n är 56 grader och cpu fan och fan 1 går i ungefär 6000 varv!????? Kollar jag i bios, står det 32 grader på cpu och cpu fan c:a 1400 varv och fan 1 och fan 2 runt 900 varv...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2012-09-06 klockan 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Va bra HD och CPU du har!
Jag skulle vilja att du kollar GigaByte Grafik. Den är superbra och har tre tystgående fläktar. http://www.gigabyte.se/products/prod...px?pid=4290#ov Välj den du vill ha och hur mycket du kan tömma din plånbok. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Och jag har faktiskt tänkt ett Gigabyte eller MSI grafikkort. Dom verkar vara bland dom tystare och dom som kyler bäst. Som jag skrivit tidigare, hade jag tänkt mig ett hd7950 eller gtx660ti och nu har jag bestämt mig för minst ett sånt. Båda ligger runt 3000kr och dom tänkte jag få ihop genom att sälja gamla datorn...
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! För 3.500:- Fick detta resultat
Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P Senast redigerad av gubben50 den 2014-05-15 klockan 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Bra resultat!
Jag kommer antagligen få högre på allt, när min dator är klar, men den kommer ju ha kostat mer också...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2012-09-07 klockan 14:40. |
![]() |
![]() |