![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() Sen ett litet tips, man ska inte stirra sej blind på vers. nummret som står på div. objekt i downloads, t.ex så borde det mesta som jag har laddat upp på senare tid med vers. 2.4 fungera även i nyare versioner av spelet oxå. Det är bara att testa om inte annat. Menar du det 3-delade Da-loket (Dm3)?? I så fall har jag ett sådant oxå (+ Dm2) som sitter fast i sirap, men bara jag får loss det, så kommer det oxå att dyka upp, och funka i nyare vers. av spelet ![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Måste försöka lära mig att inte gapa till för fort här ^^ Vet inte riktigt vad jag gör men har nu lyckas få det mesta att funka även från barnbyggarnas sida Ang vangnar samt lok ^^ Lär mig väl med tiden hur detta funkar ^^ Vet soms agt inte riktigt vad jag gör men helt plötsligt får jag det att funka. mkt konstigt ^^ Kämpar fortfranade med att få själva motor delen på X 2000 Delen att funka, Men det löser sig väl med det ^^ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Om någon får RC-loken att funka i TS12 med Pantograph, så får ni gärna berätta hur.
Varje gång jag försöker editera ett RC-lok, så är det kört sedan, blir tokrött i cm. Rör jag dem inte så funkar dem men utan strömavtagare. Har sett att det diskuteras och föreslås ev cloning.... vad innebär det?? // Christer |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Du kan prova med det på strömavtagaren till Rc-loket, eftersom du verkar ha problem med den. Leta reda på objektet i Content, högerklicka på det och välj clone. Sen får du editera kopian/clonen i explorer, och rätta den (du visste väl hur man gör det har jag för mej???, alltså convertera pm-filen till im, fixa texturerna till tga, osv). Sen är det bara att commita, och byt ut Rc-lokets phanto (kuidnummret) mot din clona i configfilen. Funkar inte det, kan du ju prova samma sak med själva loket oxå, alltså att clona (och rätta) det.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Hmmm Tack Ekan, det låter enkelt, så det måste jag prova. Återkommer med resultat.
// Christer |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Unknown Location: <kuid:36713:57030>Denna fattas på mina Ra lok som jag hitta hos barnbyggarna, det som fattas är strömtagarna eller va man kallar dom ^^ Nån som har eller vet var jag kan få tag på <kuid:36713:57030>
den finns inte på Ds ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej, tänkte fråga om det finns möjlighet i T 2010 och 2012an att stänga av lokens motorer ? Så de slipper stå och murrla efter bannan när man inte kör med dem ? samt givetvis slå på motorn igen ?
Senast redigerad av Chronos88 den 2012-09-13 klockan 23:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Hej alla tåg vänner. har nu satt in även 12an i datorn, Har ju samlat på mig en massa svenskt här ifrån, Provade att försöka sätta in F- Loket i 12an, Men det gick inte alls
![]() Har inte försökt sätta in nåt mer än F loket. Ska åxo sägas att jag inte ännu har updaterat spelet utan det är som det är från skivan. |
![]() |
![]() |