![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Som objektbyggare kan jag hoppa in och svara på lite av frågorna.
Submeshar namnges enligt infon, spelmotorn kan kan gömma en submesh på ett annat avstånd än huvudmeshen, det är ett enkelt sätt att hantera LODs. Sätt smådetaljerna i en submesh och se till att den inte syns förrän man kommer närmare objektet. Måtten får nog Totte svara på själv. Grund behövs, spelet fixar ingen grund självt och varken fyller ut eller autoroterar någonting. Se till att grunden har lite djup så att det räcker till i lutningar och svackor utan att bli ett hål under. 3ds fil och texturer är en bra början, sedan behövs blueprint snickras ihop när man tar in den i RailWorks. /æ |
![]() |
![]() |