![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej Vovven!
Är det du fick inspiration från Norafilmen jag filmat? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Vad är det för länk adrees? Istället blev jag inspirerad av en video snutt som jag tog för några år sen i skymning med lätt duggregn, där en E2:a blåste ut vatten från cylindrarna vid avgång. Häftigt! Skall även försöka få in pysljudet under denna procedur till Trainz.... Se bifogad bild, som jag klippt ur från min video upptagning: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Här är tråden som filmen finns i! http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32913 |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag får följande skriptfel när jag Ctrl-Rightklickar på loket. Vet Vovven vad som är fel ?
![]() |
#66 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Kör du Trainz2009 eller 2010? Får du alltid detta fel när du trycker Ctrl_right ? Hur är det i Surveyor mode? Själv har jag 2010. Är det några andra som fått samma fel? Kör ni då TS2009 eller TS2010? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ja jag kör 2010. I Surveyor verkar(?) det fungera men i Driver är det stopp. Tyvärr har du kompilerat till r.gse så ingen annan än du kan åtgärda detta ! Om du låtit bli det kunde andra ha hjälpt till. Detta Revirtänkande stör mig, men det vet du väl redan? Jag är för öppen kommunikation i den hobbyverksamhet vi bedriver. Jag har verktyg att "dekompilera" kompilerade gse-skript men tänker inte använda dom. Så väldigt unika är väl inte dina skript så du behöver dölja dom för insyn ???
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Medlem
|
![]() Citat:
nu, så omvandlas den till öppen GS fil. Koden ser förskräcklig ut nu och jag tror att även erfarna programmerare har svårt att sätta sig in i koden. Därför kommer jag att rensa i "djungeln" (mer än 1000 rader) så att det kommer att bli mycket enklare att förstå vad koden egentligen gör och då släpps den! |
|
![]() |
![]() |