![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 078
|
![]()
Dina signaler håller ju minst samma höga klass som JohanV's vanliga svenska signaler.
SNYGGT ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Jag undrar hur många som har förstått vad LAn har gjort? Därför är jag andre man ut (efter ekan) att tilldela LAn en STOR ELOGE för sitt arbete.
Jag ska nu integrera LAn's modeller i det svenska signalsystemet, så att dom blir levande. Allt är strukturerat och klart, men det kommer ändå att ta denna vecka i anspråk. Vi behöver några seriösa betatestare som kan göra den första "grova" testen innan vi lägger upp signalerna till allmänheten. Så den som är intresserad kan skicka ett PM till mig. Mina ordinarie betatestare och (STL)medarbetare får automatiskt signalerna, så ni behöver inte höra av er.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Får väl kliva in som tredje-man och fortsätta hyllningen till Lennart + en hyllning till alla er andra, som spottar fram en massa objekt. Så att Trainz har fått ett nytt liv, dom senaste åren.
Svenolov. Angående test av Lennarts nya signaler. Skulle det underlätta för dig, att testa signalerna på en ungefärlig tunnelbana? Har lagt klart alla kartor på grön, röd och blå linje. Samt grovdragit spår och stationer från Slussen till Alvik i nuläget. Eventuellt får jag klart gröna linjen tills imorgon.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
En utomordentlig idé tycker jag ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Fantastiskt arbete Lennart!
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... det värmer gôtt ! Under tiden Svenolov pysslar om signalerna tillverkar jag lite småsaker till tunnelbanan som inte behöver skriptas. Skyddsbågen hamnar 2,2 m t.v. om spårmitt (om man vrider den hamnar den 2,2 m t.h.)
SOS-telefonen skall monteras på tunnelväggen och där kommer den att hamna i dom tunnlar jag planerat, men i de nuvarande kan man i config ändra taggen trackside 0 till nåt annat (t.ex. -0.5 flyttar ut den 0,5 m och 0.7 flyttar in den 0,7 m). Utdrag ur TRI Tub och två shots:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ur alla bilder på tunnelbanestationer jag fått av Bengan kan man t.ex. suga ut en textur till ett brandskåp, i detta fall ett slangskåp tänkt för perrongplacering. Det är också ett "scenery trackside"-asset som hamnar 6 m från spårmitt och kan justeras i config. Sen kan man lätt göra ett vanligt Scenery-asset genom att ta bort raden "trackside -6" helt och hållet och kan då vrida det hur man vill. Skåpet hamnar ganska OK för de flesta perronghöjder.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
tunnelbana |
|
|