![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#22 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Jag har hittat mina skript på stationsdisplayerna och dom bygger på klassen trackmark. Dom kan direkt känna av om ett eller flera tåg är på väg och räkna ut hur lång tid det kommer att ta innan ankomst. Dessutom så är displayen knuten till en "station manager" som kan tala om på vilken sida plattformen är, styra på/avstingning manuellt eller automatiskt, känna av tåglängd, mm. En del funktioner använder det svenska signalsystemet, som även medger ett komplett signalsystem för tunnelbanan. Ett signalsystem för tunnelbanan har varit med i planeringen ända från början. Dessvärre har jag inte hittat 3D modellerna som SVoyager gjorde, men dom finns nog på en äldre dator, alternativt en hårddisk, som numera är arkiverad i Sverige.
![]() |