Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-23-2012, 05:50 PM   #1
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default Externa Grafikkort

Hej! Har fått en ny skärm och tänkte koppla ihop den till datorn så att jag
får två skärmar.
Hade tänkt köpa en splitter (VGA Y-Kabel) men det går tydligen inte.
Webhallen tipsade då om att köpa ett externt grafikkort (det som jag har nu funkar ju inte eftersom det bara finns en ut/ingång.)
men tyvärr så har dom slutat sälja det.
Undrar nu om någon av er vet vart man kan köpa ett externt grafikkort som
klarar av 2 skärmar dvs med 2 utgångar. (Vga kabels utgångar!!)
Rc611 besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 02-23-2012, 10:35 PM   #2
McDOZ
Medlem
 
Join Date: Jan 2012
Location: Malmö
Posts: 147
Default

Hej RC

Varför skall du ha ett extern grafikkort?
Köp ett nytt internt med dubbla utgångar istället.
Eller stoppa in ett gammalt PCI grafikkort på en PCI plats och koppla skärm 2 till den.

Mvh // Gert@Malmö
McDOZ besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-24-2012, 09:37 PM   #3
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Hej! Tack för svaret.
Ska nu köpe ett grafikkort som jag plussar på det med det som jag redan har
och på så vis så kan jag också koppla in 3 bildksärmar om jag skulle vilja.
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-25-2012, 12:25 PM   #4
leoj
Medlem
 
Join Date: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 1,430
Default

Hm.. Tänk på att PCI kort kanske inte är de bästa (beror på vad du har för kort/tänkt köpa)

Externt grafikkort är nog inget jag skulle köpa överhuvud taget..
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 12:49 PM   #5
Schulz
Medlem
 
Join Date: Jan 2006
Location: Älmhult
Posts: 258
Send a message via MSN to Schulz
Default

Finns det överhuvudtaget externa kort?

Jag hade iaf inte vågat köpa dem. Varför duger inte PCI-E med HDMI och/eller DVI?

Oftast har du en PCI-utgång till på ditt moderkort, utnyttja det!
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 01:19 PM   #6
gubben50
Medlem
 
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
Default

Hej! kan det här va nåt för dig

Matrox DualHead2Go - DP Edition

info:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku...FesumAod5XDz-w

mvh
John
__________________
Dator:
OS:Windows 10 Pro 64
AMD X4 3,4 GHZ
Minne: 8GB /1600 MHz
Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb
SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB
24 tums skärm

John P

Last edited by gubben50; 03-03-2012 at 01:20 PM.
gubben50 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 03:09 PM   #7
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Hej!
Har hittat ett PCI-E kort som jag köpte.
(Nvidia Geforce Gts 210)
Detta grafikkortet var mycket bättre än det jag hade innan.
Kan köra spel på det som jag egentligen inte ska kunna köra med min processor.
Tack för hjälpen!
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009