|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
|
Hej! Har fått en ny skärm och tänkte koppla ihop den till datorn så att jag
får två skärmar. Hade tänkt köpa en splitter (VGA Y-Kabel) men det går tydligen inte. Webhallen tipsade då om att köpa ett externt grafikkort (det som jag har nu funkar ju inte eftersom det bara finns en ut/ingång.) men tyvärr så har dom slutat sälja det. Undrar nu om någon av er vet vart man kan köpa ett externt grafikkort som klarar av 2 skärmar dvs med 2 utgångar. (Vga kabels utgångar!!) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Join Date: Jan 2012
Location: Malmö
Posts: 147
|
Hej RC
Varför skall du ha ett extern grafikkort? Köp ett nytt internt med dubbla utgångar istället. Eller stoppa in ett gammalt PCI grafikkort på en PCI plats och koppla skärm 2 till den. Mvh // Gert@Malmö |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
|
Hej! Tack för svaret.
Ska nu köpe ett grafikkort som jag plussar på det med det som jag redan har och på så vis så kan jag också koppla in 3 bildksärmar om jag skulle vilja.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 1,430
|
Hm.. Tänk på att PCI kort kanske inte är de bästa (beror på vad du har för kort/tänkt köpa)
Externt grafikkort är nog inget jag skulle köpa överhuvud taget..
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem
|
Finns det överhuvudtaget externa kort?
Jag hade iaf inte vågat köpa dem. Varför duger inte PCI-E med HDMI och/eller DVI? Oftast har du en PCI-utgång till på ditt moderkort, utnyttja det!
__________________
You'll Never Walk Alone
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
|
Hej! kan det här va nåt för dig
Matrox DualHead2Go - DP Edition info:http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku...FesumAod5XDz-w mvh John
__________________
Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P Last edited by gubben50; 03-03-2012 at 01:20 PM. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
|
Hej!
Har hittat ett PCI-E kort som jag köpte. (Nvidia Geforce Gts 210) Detta grafikkortet var mycket bättre än det jag hade innan. Kan köra spel på det som jag egentligen inte ska kunna köra med min processor. Tack för hjälpen! |
|
|
|