Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-23-2012, 10:33 PM   #181
stina
Medlem
 
Join Date: May 2004
Location: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Posts: 916
Thumbs up Tack för..

informationen ekankal...!

Quote:
Originally Posted by ekankal View Post
Hej stina.
Taket (kuidnr 59940:7006) finns någonstans här http://www.trainzro.com/.
Övergångarna (Przejazd drewniany TROR jag att dom heter), och staketet (drewniane_ogrodzenie_typ_3) finns hos polackerna http://www.trainz.org/ptt/index.html
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-27-2012, 10:39 AM   #182
Emmy
Medlem
 
Join Date: Feb 2012
Location: Huddinge
Posts: 27
Default

Hej på er, Är det någon som vet vart man kan få tag på denna spårvagn samt spårvagnshållplatsen/Trottoaren?

Bilden är ekankal,s och jag hoppas att det går bra att jag lånar den?
Attached Images
File Type: jpg ekankal.jpg (87.8 KB, 257 views)
Emmy besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-27-2012, 05:15 PM   #183
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Quote:
Originally Posted by Emmy View Post
Hej på er, Är det någon som vet vart man kan få tag på denna spårvagn samt spårvagnshållplatsen/Trottoaren?

Bilden är ekankal,s och jag hoppas att det går bra att jag lånar den?
Hej Emmy .

Spårvagnen (ICS 1420) finns här http://br120.ucoz.hu/load.
Plattformen (<kuid:69084:37018>) minns jag inte vart jag hittade, oxå har jag bytt namn på den, och minns inte vad den heter i orginal heller, men jag TROR att den heter något med "Strab" i alla fall, om det nu kan vara till någon hjälp.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-27-2012, 05:40 PM   #184
rac_hammer
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: göteborg
Posts: 1,381
Send a message via MSN to rac_hammer
Default

när vi ändå talar om välbyggda spårvagnar http://img402.imageshack.us/img402/3...1110160006.jpg finns att ladda ner på¨http://www.ptram.eu/
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-27-2012, 05:42 PM   #185
Jockes
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Västerås
Posts: 1,926
Default

Quote:
Originally Posted by ekankal View Post
Hej Emmy .

Spårvagnen (ICS 1420) finns här http://br120.ucoz.hu/load.
Plattformen (<kuid:69084:37018>) minns jag inte vart jag hittade, oxå har jag bytt namn på den, och minns inte vad den heter i orginal heller, men jag TROR att den heter något med "Strab" i alla fall, om det nu kan vara till någon hjälp.
Strab platform (schmal(=smal)) heter den har jag för mig.

EDIT: rac_hammer, oja! Dessa spårvagnar är troligt snygga. Rekommenderas helt klart att laddas ner, dem är extremt snygga! Men man bör köra dem i cab-mode såklart, då hytten är lika snygg och häftig som svenska hytterna som finns här!
__________________
//Joakim Wahlberg

Last edited by Jockes; 02-27-2012 at 05:44 PM.
Jockes besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-27-2012, 10:08 PM   #186
Emmy
Medlem
 
Join Date: Feb 2012
Location: Huddinge
Posts: 27
Default

Tack för hjälpen man får!

Vill fråga en sak till. Vart kan man få tag på det där snygga spåret som finns på denna bild.

Bilden är ekankal,s
Attached Images
File Type: jpg ekankal1.jpg (246.8 KB, 223 views)

Last edited by Emmy; 02-27-2012 at 10:09 PM.
Emmy besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 08:01 AM   #187
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Det är Ekankals repaint...
Sök på X2000 i downloads delen.
Där hittar du både Ekans och Bengans ommålningar.
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 09:32 AM   #188
Emmy
Medlem
 
Join Date: Feb 2012
Location: Huddinge
Posts: 27
Default

Quote:
Originally Posted by Rc611 View Post
Det är Ekankals repaint...
Sök på X2000 i downloads delen.
Där hittar du både Ekans och Bengans ommålningar.
Nej menade inte tåget för det har jag redan, dock inte med slutljus. Jag undrade vart man kunde få tag på det där spåret.
Emmy besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 09:58 AM   #189
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Quote:
Originally Posted by Emmy View Post
Tack för hjälpen man får!

Vill fråga en sak till. Vart kan man få tag på det där snygga spåret som finns på denna bild.

Bilden är ekankal,s
Sök på "TSM track" på DLS, finns en hel massa varianter där.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 10:21 AM   #190
Emmy
Medlem
 
Join Date: Feb 2012
Location: Huddinge
Posts: 27
Default

Quote:
Originally Posted by ekankal View Post
Sök på "TSM track" på DLS, finns en hel massa varianter där.
Tack för hjälpen ännu en gång.
Emmy besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 11:58 AM   #191
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Quote:
Originally Posted by Emmy View Post
Nej menade inte tåget för det har jag redan, dock inte med slutljus. Jag undrade vart man kunde få tag på det där spåret.
Hoppsan!
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-04-2012, 11:06 PM   #192
rac_hammer
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: göteborg
Posts: 1,381
Send a message via MSN to rac_hammer
Default

jag söker en sådan där rälsbit som är en station som man kna ändra vilket gods som finns i som vagnarna lastar... någon som vet vart det finns?
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 03-04-2012, 11:13 PM   #193
leoj
Medlem
 
Join Date: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 1,430
Default

Det finns inbyggt har jag för mig..
ingen aning vad den heter, men tryck Ctrl+Shift+F (kan vara alt istället för shitft) och sök efter industry. Se till att vara inne i menyn (fliken) objects =)
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-13-2012, 10:40 AM   #194
rac_hammer
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: göteborg
Posts: 1,381
Send a message via MSN to rac_hammer
Default

Någonstans skrev någon om att det fanns isolerings balar och massa andra saker till byggen att ladda hem på dls men minns nån vad authorn för dem heter? Letat runt här utan att hitta rätt inlägg...
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 04-13-2012, 11:58 AM   #195
ekankal
Veteran
 
Join Date: Jun 2008
Location: Sundsvall
Posts: 4,080
Default

Quote:
Originally Posted by rac_hammer View Post
Någonstans skrev någon om att det fanns isolerings balar och massa andra saker till byggen att ladda hem på dls men minns nån vad authorn för dem heter? Letat runt här utan att hitta rätt inlägg...
Kan det vara det här du är ute efter??
Attached Images
File Type: jpg 1.jpg (124.9 KB, 121 views)
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009