![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
... och jag som trodde det var Centralskolan i Nynäshamn. Så fel man kan ha.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Om man får vara lite petig ganska mycket i onödan, för det har direkt inte med detta tjusiga bygge att göra egentligen - men ändå.
Håkantorp var slutstation för LHJ som var smalspårig. Men - här anslöt även VGJ (Västgötabanan) - även den smalspårig - med en linje från Tumleberg och tågen gick ofta hela vägen Lidköping - Håkantorp - Tumleberg. I Tumleberg blev fanns sedan anslutning till Göteborg - eller norrut till Vara/Skara. Detta lilla inlägg från en som faktiskt i unga år gjort denna resa flera gånger innan linjen lades ner i samband med att Lidköping - Håkantorp breddats till normalspår. Tågbytena skedde sedan i Håkantorp - och Vara - om man kom från Göteborgshållet. Ursäkta ett lite irrelevant inlägg, men kunde inte låta bli i takt med att jag ser Håkantorp växa fram. /Torpet |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack för upplysningarna, torpet!
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Skyfflat in Håkantorps station i Trainz och det ser OK ut ? "Ränndalen" är dess namn som slutstation på WNJ innan de oforcerbara Tivedenskogarna tar över. Ett postumt TACK till Krister Brandt för utmärkata ritningar och beskrivning!
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ser jättebra ut tycker jag!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Verkligen snygg. ![]() Och när texturen blir vädrad och klar med rätt färger på fönster och dörrfoder så blir den en pärla.
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Tack för uppskattningen! Textil- (förlåt Textur-) vädringen överlåter jag till andra som är bättre lämpade för detta än jag. Jag får se om jag gör några LOD-nivåer om jag får lust? Den kommer snart upp på Download, några bilder så länge: