![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Ska se ikväll om jag har lite bilder på Tb åt dig..
__________________
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Har varit dålig på att arbeta med modellen, det måste jag erkänna!
Men jag har APU nu under tre veckors tid, inne på andra veckan, och jag har valt att spendera den tiden med mitt projektarbete. Så under den gångna veckan så gick jag igenom modellen och förbättrade en del ting och arbetade med mitt edge-flow fär att få en så ren modell som möjligt. Och nu under dom två senaste dagarna har jag lagt till några små detaljer, samt byggt om hela boggiern och Uv mappat den, så nu är dom klara! Bara kvar att fixa ett par detaljer på själva loket, sen ska det snickras interiör. Sen kommer den roliga delen med att ordna med olika maps, så som specular och normal maps, för nu bygger jag en highpolly version, som det ska bakas en normalmap ifrån. I skrivande stund så ligger polygon antalet på 21800. ![]() /Macus |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 080
|
![]()
Sketasnyggt är det i alla fall
![]() ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]() Citat:
![]() Dock ser det som tidigare nämnt mycket välbyggt ut Marcus och lycka till med fortsättningen.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Dagens arbete!
![]() det som syns mest utav dagens arbete är väll framför allt plogen. /Marcus |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ser underbart snyggt ut, men hade jag byggt som du - först alla mesher och sen UVW på allt hade jag gett upp. Numera växelarbetar jag mellan meshtillverkning och texturtillverkning. Men var och en har ju sin egen metod. Hoppas vi får se detta mästerverk simulatorklart med animerad vändskiva och plogar. Jag håller alla tummar jag har (ca. 18 st efter allt UVW-mappande
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Bland annat så är ju boggierna och räckena helt uv mappade och redo. Och dom flesta saker jag har kvar att uv mappa är ju rätt simpla mappningen i sig, som oftast endast rör sig om en plannar map eller två för att dom ska vara färdiga. Det som kommer bli svårt att uv mappa på detta lok, är just hytten, på grund av en rad med svåra hörn. |
|
![]() |
![]() |