Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-18, 16:35   #1
micke321
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Lyrestad, , Sweden
Inlägg: 1 693
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Ska se ikväll om jag har lite bilder på Tb åt dig..
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 15:35   #2
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Har varit dålig på att arbeta med modellen, det måste jag erkänna!
Men jag har APU nu under tre veckors tid, inne på andra veckan, och jag har valt att spendera den tiden med mitt projektarbete.
Så under den gångna veckan så gick jag igenom modellen och förbättrade en del ting och arbetade med mitt edge-flow fär att få en så ren modell som möjligt.
Och nu under dom två senaste dagarna har jag lagt till några små detaljer, samt byggt om hela boggiern och Uv mappat den, så nu är dom klara!
Bara kvar att fixa ett par detaljer på själva loket, sen ska det snickras interiör.

Sen kommer den roliga delen med att ordna med olika maps, så som specular och normal maps, för nu bygger jag en highpolly version, som det ska bakas en normalmap ifrån.

I skrivande stund så ligger polygon antalet på 21800.



/Macus
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 20:23   #3
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Sen kommer den roliga delen med att ordna med olika maps, så som specular och normal maps, för nu bygger jag en highpolly version, som det ska bakas en normalmap ifrån.
Sen när blev detta roligt? Snart får man väl höra att UV mapping är kul också?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 20:32   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Sen när blev detta roligt? Snart får man väl höra att UV mapping är kul också?
haha, mitt föregående inlägg ska läsas med en stor dos ironi!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 20:36   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 080
Standard

Sketasnyggt är det i alla fall .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-20, 21:06   #6
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Sen när blev detta roligt? Snart får man väl höra att UV mapping är kul också?
UV mappning är så långt bort från roligt man kan komma, en plåga och man måste vara skadad på något vis om man uppfattar det som roligt
Dock ser det som tidigare nämnt mycket välbyggt ut Marcus och lycka till med fortsättningen.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 15:27   #7
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Dagens arbete!


det som syns mest utav dagens arbete är väll framför allt plogen.

/Marcus
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 17:03   #8
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Ser underbart snyggt ut, men hade jag byggt som du - först alla mesher och sen UVW på allt hade jag gett upp. Numera växelarbetar jag mellan meshtillverkning och texturtillverkning. Men var och en har ju sin egen metod. Hoppas vi får se detta mästerverk simulatorklart med animerad vändskiva och plogar. Jag håller alla tummar jag har (ca. 18 st efter allt UVW-mappande )!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-03-21, 17:13   #9
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Ser underbart snyggt ut, men hade jag byggt som du - först alla mesher och sen UVW på allt hade jag gett upp. Numera växelarbetar jag mellan meshtillverkning och texturtillverkning. Men var och en har ju sin egen metod. Hoppas vi får se detta mästerverk simulatorklart med animerad vändskiva och plogar. Jag håller alla tummar jag har (ca. 18 st efter allt UVW-mappande )!
Jag Uv mappar faktiskt en hel del detaljer när jag byggt dom, och går vidare till nästan konstruktion, och tar det stegvis.
Bland annat så är ju boggierna och räckena helt uv mappade och redo.
Och dom flesta saker jag har kvar att uv mappa är ju rätt simpla mappningen i sig, som oftast endast rör sig om en plannar map eller två för att dom ska vara färdiga.
Det som kommer bli svårt att uv mappa på detta lok, är just hytten, på grund av en rad med svåra hörn.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:09.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009