![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Finns det någon som känner till om och var man kan ladde ner en bergbana, liknande den i Skansen eller Åre tex`Räls och tåg.
Vore mycket passande för mig. Tack på förhand, |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Tror inte det är det här du letar efter, eller? Linbanan på bilden finns på DLS. Stationen heter "Bergstation2", fast söker du på DLS så heter den bara "Bergstation". Vet inte om det är samma objekt. Bilden är tagen från "Kauai2008" som finns på DLS. Den består troligen av delarna "Kauai north" och "Kauai south". Själva "spåret", alltså linan heter "seilbahn", men söker jag på det får jag ingen träff av någon anledning. Kanske det inte längre finns på DLS. Så om du är intresserad föreslår jag att du hämtar hem "Kauai" från DLS. Då får du förhoppningsvis också med bergstationen med linor. Någon cabin hittar jag däremot inte. Hälsningar
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Nej, men tack för svar.
Det jag söker är en kortare kuggstångsbana, som transporterar passagerarna upp och ner för ett brant berg eller sluttning. Själva vagnarna skall dessutom vara anpassade för den stora lutningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Aha, förstår precis. Visste inte att det fanns i Åre, men har åkt liknande på Skansen. Kan beskrivas med denna lilla film (4 min) från Pilatusbahn och det är väl vad du söker för Trainz. Lycka till.
Hälsningar
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Exakt, en sådan skulle jag vilja hitta till Trainz.
Men det verkar omöjligt. Trevligt filmklipp. :-) Senast redigerad av Trainsmith den 2012-01-14 klockan 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Perfekt, nu var rälsen hemma. :-)
Något tips på tåg till den rälsen (brant lutning) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Spårvidd kan man välja genom att skriva in det track man önskar i config. Jag skulle ganska lätt kunna bygga om ett av mina ånglok och nån vagn men då måste vi enas om en spårvidd och lutningen i procent. Återkom om intresse finns!
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Jag vill också bygga Pilatus bahn eller liknande. Så jag har skickat en fråga till Trainzdepot på deras forum med min dåliga skoltyska. Väntar och hoppas på svar.
Bilden visar embryot till Furka Bergstrecke (mellan Realp och Oberwald). Höjddata hämtade med DEM och Radio Mobile. Helt obearbetad bana som ligger i sin vila. Hälsningar
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. Senast redigerad av benkegbg den 2012-01-15 klockan 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Eller kanske ännu hellre någon dieselmotorvagn till detta (hellst specialaren för dessa branter).
Tack för kuggstången. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Här är två länkar som svar på min fråga på det tyska forumet: Länk till sida med lok, vagnar och räls för bergsbanor. och Länk till sida med lok för bergsbanor? Lycka till! Hälsningar
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
10-an säger Error: The Tag 'casts_schadows' is not permitted within a container of type 'bridge'. Någon som kan ge tips?
![]() |
![]() |
#13 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Är det spåret, kan du lägga in ett eget i config-filen ("bridgetrack" -ändra kuidnumret till valfritt spårs kuidnummer).
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Stort tack Ekankal för tipset. Nu fungerar det.
Var det så enkelt så skall jag göra liknande på andra röda pusselbitar. Det saknades inget annat i det här fallet, bara "castschadow" som inte hittades. Pusselbiten försvann då jag raderade raden om "castschadow". Tack än en gång. ![]() Hälsningar
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
En liten snutt om ånglok på BRB (Brienz Rothorn Bahn):
http://www.youtube.com/watch?v=U65iV...eature=related