|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#16 |
|
Medlem
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2005
Location: Karlstad, Sverige
Posts: 988
|
Lagt in nyheterna i RW3, dvs bankning och ojämnt spår.
Now with Super Elevation and Line Unevenness. (eftersom det är ett problem med spåren så måste jag gå genom reglerna igen, ny uppdatering följer) /æ Last edited by KMW; 10-08-2011 at 11:41 PM. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem
Join Date: Apr 2007
Posts: 819
|
Jag testade de nya spåren lite snabbt, och tyvärr är rälerna borta från alla varianter med rostiga räler. Verkar som om någon har varit framme och stulit alla rostiga räler, för det enda som ligger kvar är slipers och rälsspikarna...
|
|
|
|
|
|
#19 | ||
|
Medlem
Join Date: Jul 2010
Location: Uppsala
Posts: 562
|
Quote:
Tack så mycket för att du håller dessa trackrules uppdaterade!Quote:
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2010
Location: Uppsala
Posts: 562
|
Får korrigera mig själv för det verkar bero på trackrule iaf
Code:
<CrossSectionID d:type="cDeltaString">KMW\Sweden\RailNetwork\@shapes\SE BufferNew</CrossSectionID> <CrossSectionCapID d:type="cDeltaString">KMW\Sweden\RailNetwork\@shapes\SE BufferOld</CrossSectionCapID>
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2005
Location: Karlstad, Sverige
Posts: 988
|
Sannerligen, ser helsnurrigt ut fast jag inte rört själva spåren.
Hade glömt bort lite manuell handpåläggning för att få Blueprint Editor med på noterna. Nu ska det vara med räler också! ![]() /æ Last edited by KMW; 10-09-2011 at 12:27 AM. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Medlem
Join Date: Apr 2007
Posts: 819
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2010
Location: Uppsala
Posts: 562
|
Det var snabbt fixat, tack igen!
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Tidigare Traindriver94
|
Jag tänkte precis efterfråga om du kunde ordna ojämnt spår osv till denna trackrule. Men såg ju då att du redan nämnt det ovan så nu är frågan, är det klart? Eller när tror du den uppdateringen kommer?
![]() Vem är det för övrigt som gjorde den förra trackrulen sweden? Om det var du så får du hemskt gärna uppdatera även denna, för att större delen av Bergslagsbanan har just denna regel. Jag försökte ge mig på det själv fast insåg snart att det var en dålig idé
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Medlem
Join Date: Feb 2005
Location: Karlstad, Sverige
Posts: 988
|
Ojämnt spår finns med i uppdateringen och bankning.
Den gamla regeln sweden är inte mitt verk och jag vet inte vem det var som gjorde den. Dock hjälper det inte att uppdatera regeln för befintligt spår kommer inte att ändras av det. Då måste du lägga om spåret och det antar jag du inte är så sugen på. /æ |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Månadens bild - Mars 2005
Join Date: Feb 2002
Location: Leksand
Posts: 1,177
|
Hallå
![]() Problemen verkar hopa sig här hos mig. ![]() Efter att äntligen ha kommit på hur man lägger ett doserat spår (inte bocka för rutan och lägga spår, utan markera redan lagt spår och sedan bocka för dosering) så upptäckte jag att jag har dubbla slipers. Dels målade i ballasttexturen, men även 3D slipers. Ska det vara så eller har jag missat något vid installationen? Kanske har jag inte lyckats att ta bort allt det gamla innan jag installerade denna nya trackrule? Finns det någon som vet vad jag har gjort för fel? ![]() mvh .... Mats
__________________
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Medlem
Join Date: Jun 2004
Location: Stockholm
Posts: 797
|
Får du samma problem vid alla spårtyper eller bara med dessa? Testa dosera 2D slipers aka originalspår och se om du får samma fenomen.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Månadens bild - Mars 2005
Join Date: Feb 2002
Location: Leksand
Posts: 1,177
|
Quote:
De inbyggda 2D spåren fungerar bra. Detta problem uppstår för mig med alla SAD-spår som ingår i KMW SE Trackrules. Jag har i princip bara installerat två paket som borde ha med detta att göra:
Är det bara jag som råkat ut för detta? Jag funderar som sagt på ifall det är jag som gjort något fel vid installationen, eller om det beror på något annat? mvh .... Mats
__________________
Last edited by MatsH; 11-27-2011 at 10:48 PM. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem
Join Date: Apr 2007
Posts: 819
|
Jag har noterat att i RW3 så drar 3D-spåren ner prestandan rejält. Jag installerade just om Jönköpingsbanan och glömde installera SAD:s rutt, alltså visades inga spår. På Jönköpings godsbangård får jag då ca 60 fps. Jag installerade spåren och fps går ner till 14! I övrigt får jag bra prestanda i RW3 så jag undrar om det går att göra nåt åt dessa "tunga" spår.
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Medlem
Join Date: Jul 2011
Location: Norway
Posts: 33
|
Quote:
http://members.upc.nl/s.derks/index.html |
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| rw-rutter |
|
|