Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-07-2011, 10:04 PM   #16
gubben50
Medlem
 
Join Date: Aug 2005
Location: Falun
Posts: 1,066
Default

Quote:
Originally Posted by Alexander_A View Post
Stort tack för detta!

hej! jag har ladda hem allr som man ska ha

mvh

gubben50
John
gubben50 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 04:34 PM   #17
KMW
Medlem
 
Join Date: Feb 2005
Location: Karlstad, Sverige
Posts: 988
Exclamation Uppdatering

Lagt in nyheterna i RW3, dvs bankning och ojämnt spår.
Now with Super Elevation and Line Unevenness.

(eftersom det är ett problem med spåren så måste jag gå genom reglerna igen, ny uppdatering följer)


Last edited by KMW; 10-08-2011 at 11:41 PM.
KMW besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 07:58 PM   #18
Hgv
Medlem
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 819
Default

Jag testade de nya spåren lite snabbt, och tyvärr är rälerna borta från alla varianter med rostiga räler. Verkar som om någon har varit framme och stulit alla rostiga räler, för det enda som ligger kvar är slipers och rälsspikarna...
Hgv besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 10:48 PM   #19
Mawkish
Medlem
 
Join Date: Jul 2010
Location: Uppsala
Posts: 562
Default

Quote:
Originally Posted by KMW View Post
Lagt in nyheterna i RW3, dvs bankning och ojämnt spår.
Now with Super Elevation and Line Unevenness.

Härligt! Får nog fundera allvarligt på att börja från början med rutten med nya höjddata,denna trackrule och marktexturpaketet från ukts. Kanske tom vänta på uppdateringar av spåren från SAD Tack så mycket för att du håller dessa trackrules uppdaterade!

Quote:
Jag testade de nya spåren lite snabbt, och tyvärr är rälerna borta från alla varianter med rostiga räler. Verkar som om någon har varit framme och stulit alla rostiga räler, för det enda som ligger kvar är slipers och rälsspikarna...
Det låter inte rätt att detta ska bero på ny trackrule snarare något fel på spåren i sig som objekt?
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 11:00 PM   #20
Mawkish
Medlem
 
Join Date: Jul 2010
Location: Uppsala
Posts: 562
Default

Får korrigera mig själv för det verkar bero på trackrule iaf

Code:
<CrossSectionID d:type="cDeltaString">KMW\Sweden\RailNetwork\@shapes\SE BufferNew</CrossSectionID>
					<CrossSectionCapID d:type="cDeltaString">KMW\Sweden\RailNetwork\@shapes\SE BufferOld</CrossSectionCapID>
ska nog länkas till SAD's spår istället för stoppbocken?
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-08-2011, 11:39 PM   #21
KMW
Medlem
 
Join Date: Feb 2005
Location: Karlstad, Sverige
Posts: 988
Default

Sannerligen, ser helsnurrigt ut fast jag inte rört själva spåren.
Hade glömt bort lite manuell handpåläggning för att få Blueprint Editor med på noterna.
Nu ska det vara med räler också!

Attached Files
File Type: zip KMW SE Track rules.zip (65.0 KB, 258 views)

Last edited by KMW; 10-09-2011 at 12:27 AM.
KMW besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-09-2011, 01:57 AM   #22
Hgv
Medlem
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 819
Default

Quote:
Originally Posted by KMW View Post
Nu ska det vara med räler också!
Och det är det!
Hgv besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 10-09-2011, 02:54 PM   #23
Mawkish
Medlem
 
Join Date: Jul 2010
Location: Uppsala
Posts: 562
Default

Det var snabbt fixat, tack igen!
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 11:39 AM   #24
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Join Date: Aug 2007
Location: Stockholm
Posts: 2,508
Send a message via MSN to Micke.L
Default

Jag tänkte precis efterfråga om du kunde ordna ojämnt spår osv till denna trackrule. Men såg ju då att du redan nämnt det ovan så nu är frågan, är det klart? Eller när tror du den uppdateringen kommer?

Vem är det för övrigt som gjorde den förra trackrulen sweden? Om det var du så får du hemskt gärna uppdatera även denna, för att större delen av Bergslagsbanan har just denna regel. Jag försökte ge mig på det själv fast insåg snart att det var en dålig idé
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 05:32 PM   #25
KMW
Medlem
 
Join Date: Feb 2005
Location: Karlstad, Sverige
Posts: 988
Default

Ojämnt spår finns med i uppdateringen och bankning.
Den gamla regeln sweden är inte mitt verk och jag vet inte vem det var som gjorde den.
Dock hjälper det inte att uppdatera regeln för befintligt spår kommer inte att ändras av det.
Då måste du lägga om spåret och det antar jag du inte är så sugen på.

KMW besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-26-2011, 10:59 PM   #26
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Join Date: Feb 2002
Location: Leksand
Posts: 1,177
Default

Hallå
Problemen verkar hopa sig här hos mig.

Efter att äntligen ha kommit på hur man lägger ett doserat spår (inte bocka för rutan och
lägga spår, utan markera redan lagt spår och sedan bocka för dosering) så upptäckte
jag att jag har dubbla slipers. Dels målade i ballasttexturen, men även 3D slipers. Ska det
vara så eller har jag missat något vid installationen? Kanske har jag inte lyckats att ta bort
allt det gamla innan jag installerade denna nya trackrule? Finns det någon som vet vad
jag har gjort för fel?

mvh .... Mats
Attached Images
File Type: jpg Dubbelslipers.jpg (269.1 KB, 416 views)
__________________
MatsH besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-27-2011, 12:29 AM   #27
Basse
Medlem
 
Join Date: Jun 2004
Location: Stockholm
Posts: 797
Default

Får du samma problem vid alla spårtyper eller bara med dessa? Testa dosera 2D slipers aka originalspår och se om du får samma fenomen.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-27-2011, 10:47 PM   #28
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Join Date: Feb 2002
Location: Leksand
Posts: 1,177
Default

Quote:
Originally Posted by Basse View Post
Får du samma problem vid alla spårtyper eller bara med dessa? Testa dosera 2D slipers aka originalspår och se om du får samma fenomen.
Hej
De inbyggda 2D spåren fungerar bra. Detta problem uppstår för mig med alla SAD-spår som ingår i KMW SE Trackrules.
Jag har i princip bara installerat två paket som borde ha med detta att göra:
  • KMW SE Track rules.rwp
  • SAD_German_Local_Route_v2.rwp
Kan det ha något att göra med att SAD's rutt släppts i en ny version? Att spåren i denna rutt inte är identiska med de i den första versionen?
Är det bara jag som råkat ut för detta? Jag funderar som sagt på ifall det är jag som gjort något fel vid installationen, eller om det beror på något annat?
mvh .... Mats
Attached Images
File Type: jpg SE Tracks.jpg (233.7 KB, 391 views)
__________________

Last edited by MatsH; 11-27-2011 at 10:48 PM.
MatsH besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-10-2011, 08:02 PM   #29
Hgv
Medlem
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 819
Default

Jag har noterat att i RW3 så drar 3D-spåren ner prestandan rejält. Jag installerade just om Jönköpingsbanan och glömde installera SAD:s rutt, alltså visades inga spår. På Jönköpings godsbangård får jag då ca 60 fps. Jag installerade spåren och fps går ner till 14! I övrigt får jag bra prestanda i RW3 så jag undrar om det går att göra nåt åt dessa "tunga" spår.
Hgv besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 12-10-2011, 08:07 PM   #30
Øystein
Medlem
 
Join Date: Jul 2011
Location: Norway
Posts: 33
Default

Quote:
Originally Posted by Hgv View Post
Jag har noterat att i RW3 så drar 3D-spåren ner prestandan rejält. Jag installerade just om Jönköpingsbanan och glömde installera SAD:s rutt, alltså visades inga spår. På Jönköpings godsbangård får jag då ca 60 fps. Jag installerade spåren och fps går ner till 14! I övrigt får jag bra prestanda i RW3 så jag undrar om det går att göra nåt åt dessa "tunga" spår.
Har du installert den siste versjonen av SAD:s rute? Den har oppdaterte spor, som har rettet på en LOD-feil.

http://members.upc.nl/s.derks/index.html
__________________
Mvh Øystein
3DTog.com
Øystein besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply

Tags
rw-rutter


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 07:05 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009