![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Jag tror den har något med luftinblåsning i fyrboxen att göra. Men jag kan absolut ingenting om ånglok, jag kan ha fel och jag har ingen aning om vad funktionen egentlige är.
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Täby
Inlägg: 51
|
![]()
"damparna" är asklådsluckor som man dels tömmer asklådan igenom samt: "Damparnas viktigaste ändamål är att reglera lufttillförseln genom rosten" Ångloklära fjärde uppl. 1949.
Dock tycker jag mig inte märka någon direkt skillnad i ångproduktion när man ändrar inställningen på "dampers" i RW3 men jag är osäker på det. Mvh Torbjörn |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Jönköping
Inlägg: 76
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |