![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Vad kallas det... "ett intressant händelseförlopp"?.. kanon.. vilka lok....
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
"I'm speechless" som man säger. Vet inte riktigt om jag längre kan beskriva med ord hur otroligt snyggt och professionellt det hela ser ut! Så jag får helt enkelt låta "Smilies" göra jobbet åt mig.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vad jag försöker säga är att jag personligen som kan en hel del om datorer och dess funktioner har aldrig lyckats begripa hur man animerar i 3D och allt som följer. Ni som bygger modeller till trainz och andra simulatorer är helt otroliga och uppskattas verkligen av mig. Nu när jag har en veckas lov och slipper oroa mig över skola och jobb så måste jag sätta mig och bygga en bana som skulle passa dina/era MAGNIFIKA skapelser. EDIT: "flyttade" på mitt inlägg.
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej
Ja LAn du är en lokens mästare. Jag är absolut stum av beundran jag med. BjörnL ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har hänvisat till denna tråd när det gäller diskussion och frågor om "Våra svenska Ånglok", så jag gör några kommentarer nu så ingen blir beviken!
Alla tankloken är klara för uppladdning, men det är lite koll och dubbelkoll innan det blir gjort, men dom kommer "peu om peu"". J-loket finns där redan. Tenderloken har lite kvar till release, det gäller strålkastarna som Svenolov nog håller på att fixa? Problemet är att loket är en "MsMotorVehicle" och tendern en "MsVehicle" men Svenolov och jag biter tag i detta så snart vi hinner! Till rely och andra får jag väl säga som Karl-Oskar till Robert i Utvandrarna: "Du får tåla dig!" ett tag till!
![]() |
#35 |
Veteran
|
![]()
1.
Om du skall växla körrriktning på mina lok så hoppar du in i hytten och trycker Alt-C, när du sen hoppar ut så fungerar lyktorna i backriktningen. 2. Med Shift-L kan du blända av till halvljus. 3. Ni som kör i CAB-mode kan ju ta för vana att inrapportera sådant ni märkar inte är bra i denna tråd. Feedback är viktigt för oss som bygger och skriptar. Hytterna är långt från klara, de bygger mycket på principerna från Pb15 och skall väl byggas om till riktiga svenska hytter när tid och lust medger det.
![]() |
#36 |
Medlem
|
![]()
Tack så otroligt mycket för ångloken LAn!
Du kan inte ens ana hur otrolgt tacksam jag är!
![]() |
#37 |
Veteran
|
![]()
Det kommer säkert snart snyggare målningar från Bengan och Ekan, vi har just konstaterat att mitt sinne för smuts, sot och olja inte är så väl utvecklat som hos dessa herrar.
Märker ni saker på loken så tveka inte att posta i denna tråd, alla lok är fortfarande beta och jag kommer att notera allt inför kommande revisioner!
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
Nu är jag här och postar i denna tråd igen... ( Säg till om du tycker att jag börjar bli jobbig! )
Jag saknar en kuid till Y. <kuid:67375:100459> Är det jag som har glömt ladda ner något eller är det något som fattas?
![]() |
#39 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
![]() Jag har också problem med den. 100459 är hytten till Y-loket som ska ligga på mediafire. Men där ligger istället Yt motorvagn 1067mm, filnamn SJ Yt 3.1.1a och KUID: 67375:100474. Det är alltså fel fil som blivit uppladdad. Rätt fil kommer säkert inom kort så fort lan upptäckt problemet. ![]() mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]()
Tyvärr så får jag inte loken att fungera.
![]() Y loket saknar ju interiör, så det är inte så konstigt. Men de andra loken har samtliga dependencies som behövs, men även ett rött utropstecken. 1 errors, 0 warnings: The tag 'speedlimit' is not valid for kind 'traincar' Jag använder TS12, Build: 48249 Finns det någon som vet vad jag har missat? ![]() mvh .... Mats
![]() |
#41 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Alla gamla saker får massor av utropstecken i TS12, ta bort taggarna som den klagar på så bör det fungera. Vi i STL-EB teamet har beslutat att vi skall rikta in oss på TS09/10 och inte hålla någon TS12 standard då så mycket saker i där strular till allt möjligt, vi (jag i alla fall) börjar bli riktigt trött på TS12s sätt att hantera gammalt material inklusive Aurans syn på DLS, bakåtkompatibilitet osv. Med smärre modifikationer så brukar dock det mesta fungera även där, men det är upp till användaren att ordna med i sådana fall.
![]() |
#42 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Nedladdningen av dina fina ånglok gick som en dans!
Tack och en JÄTTEDJUP bugning ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citat:
Det är absolut inga problem för mig att ändra i filerna så att de fungerar. Jag ville bara påtala problemet då jag var av uppfattningen att ni ville bygga för den senaste versionen av Trainz. Fel av mig. .... Mats
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]()
Har nu installerat alla lok i TS2009.
Tusen tack. Många roliga timmar väntar framöver. ![]() Bra jobbat. ![]() mvh .... Mats
![]() |
#45 |
Medlem
|
![]()
Förlåt om denna fråga tas som irritenade men kommer SB även i den linjerade versionen? Eller är detta kanske något som jag bör fråga Ekan?
![]()