![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Är det Win 7 du har? Isåfall räcker det med öka ramminne till 8Gb. 2x4Gb.
Angående processor såg jag att du har 4 kärnor. Är de alla aktiverade? För övrigt har du toppenbra enheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
Så du tror att det räcker att uppdatera RAM? För i TS12 just nu så om jag kör på max inställningar så ligger min FPS på 3-4 och det är omöjligt att köra. Dock är grafiken fin då. Så det jag vill uppnå är så fin grafik men fps på iaf 20-30 ![]() Det var ju onekligen billigt med 450kr för 8gb ram, är det bra grejer tror ni?
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
I mitt fall har jag 2 kärnor och de är aktiverade enligt bilden.
I ditt fall ska det visa 4 st kärnor om de är aktiverade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Köp lite minne så blir nog live bra =)
Såg ju inte ut att vara någe större fel på de där minnena Om du har 3-4 FPS så undrar jag hur man lyckas med det :/ Kan vara för lite ram.. men man vet ju aldrig :/
![]() |
#5 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Japp alla fyra var igång!
Jo jag tror jag börjar med att köpa minne, se om det blir bättre. Annars får jag väl fixa processor också ![]()
![]() |
#6 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
När du köper minne så måste du se till att dom matchar dom du redan har när det gäller strömstyrka och buss hastighet.
Du får kolla upp vad det är för MHz antal på dina ram och vad dom har för strömstyrka före du köper nya, annars ska du ha ordentligt med tur för att din dator ska fungera med dina nya ram-minnen isatta. |
![]() |
![]() |