![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Skulle vilja bemöta lite det här med att det kan vara svårt att lära sig bygga i RW3, om det nu är det. Jag är inte säker på om det enbart är negativt faktiskt att det är svårt att lära sig byggmetoder i en simulator eller verktyg man inte använt själv tidigare... Jag drar mig till minnes när jag försökte lära mig MSTS editor, för många år sedan... Blää, jag la det åt sidan, det här funkade inte. Krångligt, hur f** tänker dom? Tog tag i en annan simulator i stället och kom igång där, men kunde ändå inte släppa MSTS... Så, MSTS fick en andra chans och så trillade polletten ner... Från att varit ett eländes verktyg att lära sig, blev det nu för mig ett effektivt och lättanvänt verktyg att jobba med. Samma upplevelse med 3ds och TSM... 3ds var hopplöst att lära sig... TSM enkelt och hade vad jag behövde för att modellera... Samma visa igen. TSM kändes väldigt snart svårjobbat och "trångt" trots att det var så lätt att lära sig, 3ds fick en ny chans... Nu är 3ds för mig ett oerhört lättjobbat verktyg... Så budskapet är nog att man inte ska vara allt för avskräckt av något bara för att det kan vara svårare att lära sig... När man väl lärt sig verktyget kan man bli väldigt nöjd att jobba i det. För övrigt tycker jag att man kan skaffa båda simulatorerna och själv skaffa sig en uppfattning... ![]() |
|
![]() |
![]() |