![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Gjort klar boggierna och då måste man testa i Trainz, så man plockar ihop stommen till loket med delar från N och Y, justerar in bottenplåt, gångbord och panna någotsånär efter ritningen, sen är det nagelbitande tills Trainz behagar vakna till.
Med förvåning noterar jag att inte en del i boggi och animering har några grova fel - minsann, jag börjar bli noggrann !-}
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Enligt JVM så är det avställt pga läckage i rundpanna.
Senaste uppgift om att den var i drift är ifrån 2004: http://jvmv.se/arkiv/jvm_2004/rh_ugj_stallet.jpg
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
en annan orkar ju inte ens mappa en bit väg ><
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Jag har ju förmånen att ha gått i pension för ett tag sen och disponerar numera min tid som jag vill. Ni som arbetar skall inte förfasas över min framfart. Så länge jag tycker detta är kul och får den uppmuntran jag behöver från er så flyter det på!
Processen att sno delar från andra lok ser ni resultat av här: Gjort en textur W.tga som bygger på N-lokets textur, långt från färdig men - när jag "mergar" en mesh från ett annat lok så lägger jag genast på denna textur och mappar om om så behövs. Sen är det scale, move och vertexjustering tills delen är på plats. OCH naturligtvis Reset X form för säkerhets skull! Det är något som sätter sig i ryggmärgen när man gjort ett antal slidstyrningar!!! Ibland får jag öppna paintprogrammet och göra ändringar på texturen men det blir ren rutin efter ett tag. Kolbox och baktank från Sb, panna m.m. från Ke, en del från N och en del från Y. Det är så jag jobbar! Ni ser det nyinförda slutljusglaset som stackars Svenolov kämpar med att få bort i färdriktningen, baktill fungerar det perfekt. Alla animerade mesher från Y skall arbetas om, flyttas eller tas bort - men som sagt, jag känner att jag nu har bra koll på hur man skall göra! Bilderna visar dagsläget:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Herregu' va snabbt det går för dig Lennart! Kanonsnyggt! Måste ju verkligen fixa en bana snart, att köra alla dina lok att köra på när dem släpps!
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
W snart klar att gå till betatest, det som fattas nu är en fix till slutljusen av Svenolov och riktiga enginespec. av Korvtiger, samt lite småfix.
Tre bilder på "Wansinnige Wolfgang":-)
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Det har ju ändrats mycket med just enginespec mellan 2.7 och 2.8 i Trainz filformatet - har ni lyckats klura ut hur en 2.8 spec skall se ut ännu eller håller ni er till 2.7?
|
![]() |
![]() |