![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Att lägga på ett reflekterande material är lika vådligt som att gå på slak lina, minsta felsteg och det ser väldigt illa ut. Man får experimentera med små procent hit och dit. Min julgranskula i guld som jag använder som reflection map fungerar väldigt bra!
Bilderna visar Nicklas i lite olika ljus. Effekten kommer bäst till sin rätt när loket rör sig och reflektionerna vandrar, det är ganska häftigt! Laddar med några bilder, där man möjligen kan ana effekten!?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
När alla delar i slidstyrningen är rätt placerade och reset_x_formade, färgsätter jag de olika grupperna som sen skall sammanbindas med bones. Sen sätter jag ut hjälppunkter där bones skall gå emellan. Detta tråkiga jobb har man igen när man skapar IK Chains!
(slid är ingen slid utan de fasta gejdrar på vilka tvärstycket glider - orange del)
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |