![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Dom nitraderna är riktiga läckerheter, utan BUMP förmodar jag?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Nitraderna är från ett foto av sidan på ULJs "Thor" tender - mkt riktigt ingen bump.
Efterson Björn hade koll på vad Uppland hade för dragkraft så var jag tvungen att kolla upp vad ett Falulok hade - 4508 kp. Muhaha. Mer än dubbelt så starkt som Uppland! Senast redigerad av spyfrog den 2011-09-22 klockan 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Loket är dessutom fyrkopplat, väger mer (=större adhessionsvikt) och har överhettare vilket jag är tveksam till att Uppland hade, det gör en del det också!
![]() Ser fram emot att få se denna maskin på spåren, är det någonting jag gillar så är det tenderlok för smalspår, VGJ 24, BLJ Thor, och DONJ 10. Mmm! ![]() Sedan så måste man ju skryta lite, TGOJ Y3a 125, 7740kg (kp) dragkraft...
__________________
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2011-09-22 klockan 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Experimenten lär fortsätta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Det är inte klassikern auto-create 1 som saknas? Om du inte har några fel så pekar allt på att det är den som saknas. Kolla i Content Creator Plus om du kan se meshen annars, ser du den där så är det configen som det är något fel på.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Får bli morgondagens jobb tror jag. Så här ser hela lok med tender ut just nu: bild8.jpg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Mums, är det enda superlativ som jag kommer på just nu!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Jag kom inte in på forumet på kvällen i fredags (efter elva någon gång) så jag kunde inte lägga upp dagens bild på Falu loket - nu vågar jag påstå att tenderns detaljer är klara till 95%. Kvarstår UV mapping där.
Loket är väl klart till kanske 50%.... bild10.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Blev inte så mycket jobb som önskat idag pga annat, ej Trainz relaterat, jobb.
Har iaf fått på en elgenerator för belysningen samt en ganska grovt modellerad Knorr pump för bromsarna... bild11.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]() ![]() ![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |