![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
![]()
Jag håller på och finjusterar banan, sen ska jag fortsätta på godsbanan.
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Lidköping, Sweden
Inlägg: 908
|
![]()
Har problem med vägkorsningarna, bara en bom en v-signal en x22 och två x32-signaler fungerar. Jag postar lite bilder på hur jag har placerar länkarna.
RailWorksProc2 2011-09-14 22-05-28-81.jpg RailWorksProc2 2011-09-14 22-05-10-95.jpg RailWorksProc2 2011-09-14 22-04-25-14.jpg Någon som kan hjälpa?
__________________
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
Det är lite svårt att se exakt hur varje länk ligger, men har du testat att göra som på bilderna i manualen? (Gärna med lite luft mellan länkarna så blir det lättare att se hur dom ligger.)
Tänk också på att VF-signalerna måste stå längst ut, följt av V-signalen (+ länk från X32-signalen som används för att "täcka upp" andra spåret för V-signalen). Dina V-signallänkar ser ut att ligga väldigt långt från korsningen. Bommarna kommer inte gå upp förrän tåget har passerat V-signallänken på väg ut ur korsningen. Har du en VF-signal innan korsningen behöver inte V-signalen sitta så långt bort, i och med att signaleringen går igång och bommarna fälls då tåget passerar VF-signalen. Så här borde det bli: Spår 1: <-VF baslänk <-X32 länk 1 (från spår 2) <-X32 med länk 1 inaktiverad <-bom | X22 med länk 1 inaktiverad-> V baslänk-> VF länk 1 (från spår 2)-> Spår 2: <-VF länk 1 (från spår 1) <-V länk 1 <-X22 med länk 1 inaktiverad | bom-> X32 baslänk-> VF baslänk-> Själv har jag för övrigt problem framförallt med att få VF-signalerna att funka som dom ska om det finns några andra signaler (huvudsignaler) i närheten som kan störa, så det kan också vara värt att undersöka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Länkarna ser rätt ut fast som Hgv säger borde de sitta närmare vägen och istället borde du ha VF-signaler längre bort.
VF-signalen upptäcker tåget på väg in i korsningen. V/X**-signalerna håller koll på när tåget lämnat korsningen. Finns ingen VF-signal så håller V/X**-signalerna även koll på tåg in i korsningen men då får du antingen väldigt kort sträcka som bommarna ska hinna ned på eller onödigt lång sträcka innan de går upp igen. /æ |
![]() |
![]() |