![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#29 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
12 MPixel!!! Blir till nytta för mig. Dock uppstod några frågor: 1. Lok färg: Var E900 målat med denna gråa färg vid leveransen? Någon som vet? Se även lev foto på E906. 2. Tillverkningsskyltar: Av Bengan fick jag ett utmärkt foto på E900 tillverkningsskylt, som jag relativt enkelt modifierade till E2 951 skepnad som också är Nohab tillverkat lok. Däremot så är E907 tillverkat av Motala verkstad, men skam den som ger sig. Så ut på nätet och jag hittade nedan MV skylt! Var nånstans på loket placeras denna skylt? Någon som vet? Själv har jag liksom Bengan varit ute på foto exkursion, då jag i maj drog ned till Oxelösund för att kolla in E901 (Verkligen i fint skick) och B1281. Båda under ånga. Tog MASSOR av foton då min plan är att så småningom klä in ett nytt E lok i E901 skepnad. |
|
![]() |
![]() |