![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Nu börjar ni snart utrycka er som man gjorde på den tiden vi försöker avbilda, men lite kul kan vi väl få ha?
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Oja, visst låter det underbart?
![]() Språket är ju bara halva nöjet med att läsa Ånglok- och Banläran!
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Bästa bröder,
trots att undertecknad flyttat ut det kolliderande polygonplanet från huskroppen en sådan bit att det vid visuellt betraktande uppenbaras att polygonplanet ligger utanpå underliggande struktur envisas den simulerade verkligheten med att fladdra. Måste verkställande snickare flytta ut polygon planet ännu längre från huskroppen trots att detta då kommer att sitta på ett avstånd av nästan en fot från nämnda huskropp? Osäker på hur detta kommer att se ut.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Har du provat det visuellt i både Open GL och DirectX? Jag måste ha Direct X i TS12 för att se vattnet med mitt grafikkort.....
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Ers majestät, grevar och baroner, damer och herrer....
Det finnes nu ytterligare en försöksversion av Wijs obetydliga stationshus att nedladda för ER granskning. Denna nya version har en förbättrad så kallad textur enligt herr Ekankals anvisningar samt har även fått de så kallade "nightmode" polygonerna flyttade längre ut från husväggen i ett försök att minska det obehagliga blinkande som tidigare rapporterats av edert herrskap. //Er ödmjuka DONJ snickeriverkstad |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej alla
Nu kan ni ta en titt på det blivande lokstallet i Norrsundet ca 1920. Än är det mycket kvar att göra. Fönster och dörrar är inte transparenta. Det finns inget dighole så man kan se smörjgroparna (och kanske kan det aldrig bli det med 5 m grid) Dörrarna öppnas och stängs inte för det finns ingen animering ännu. Men utseendet kan man beskåda och här finns ett klart avsteg från verkligheten. Efter den verkliga ombyggnaden så smällde man upp träpanel över hela baksidan och täckte de ursprunliga väggarna av tegel. På min modell har jag behållt dom för att få ett mera varierat utseende. Men vad tycker ni, verklighet eller utseende? MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2011-06-20 klockan 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej Spyfrog
Jag som inte vet hur man får det att lysa om natten. Jag har installerat din senaste Wij stn. och sätter tiden till 24.00. Men jag får det inte alls att lyssa i driver? gör jag nått fel MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Kan du inte göra ett dighole som passar för 10m grid och lägga en bottenplatta som är fet nog att täcka över? ![]() |
|
![]() |
![]() |