Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-18, 18:40   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Talking Språksvängning ?

Nu börjar ni snart utrycka er som man gjorde på den tiden vi försöker avbilda, men lite kul kan vi väl få ha?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 18:59   #2
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Oja, visst låter det underbart?

Språket är ju bara halva nöjet med att läsa Ånglok- och Banläran!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-18, 22:24   #3
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Bästa bröder,

trots att undertecknad flyttat ut det kolliderande polygonplanet från huskroppen en sådan bit att det vid visuellt betraktande uppenbaras att polygonplanet ligger utanpå underliggande struktur envisas den simulerade verkligheten med att fladdra.
Måste verkställande snickare flytta ut polygon planet ännu längre från huskroppen trots att detta då kommer att sitta på ett avstånd av nästan en fot från nämnda huskropp?

Osäker på hur detta kommer att se ut....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 01:28   #4
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 808
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Har du provat det visuellt i både Open GL och DirectX? Jag måste ha Direct X i TS12 för att se vattnet med mitt grafikkort.....
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-19, 22:38   #5
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Ers majestät, grevar och baroner, damer och herrer....

Det finnes nu ytterligare en försöksversion av Wijs obetydliga stationshus att nedladda för ER granskning. Denna nya version har en förbättrad så kallad textur enligt herr Ekankals anvisningar samt har även fått de så kallade "nightmode" polygonerna flyttade längre ut från husväggen i ett försök att minska det obehagliga blinkande som tidigare rapporterats av edert herrskap.

//Er ödmjuka
DONJ snickeriverkstad
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 19:57   #6
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Standard

Hej alla

Nu kan ni ta en titt på det blivande lokstallet i Norrsundet ca 1920.

Än är det mycket kvar att göra. Fönster och dörrar är inte transparenta.
Det finns inget dighole så man kan se smörjgroparna (och kanske kan det aldrig bli det med 5 m grid)

Dörrarna öppnas och stängs inte för det finns ingen animering ännu.

Men utseendet kan man beskåda och här finns ett klart avsteg från verkligheten.

Efter den verkliga ombyggnaden så smällde man upp träpanel över hela baksidan och täckte de ursprunliga väggarna av tegel.

På min modell har jag behållt dom för att få ett mera varierat utseende.

Men vad tycker ni, verklighet eller utseende?



MVH / BjörnL
Bifogade bilder
Filtyp: jpg trainz 2011-06-20 19-33-17-54.jpg (96.5 KB, 216 visningar)

Senast redigerad av bjornl den 2011-06-20 klockan 20:05.
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 19:58   #7
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Standard

Hej Spyfrog

Jag som inte vet hur man får det att lysa om natten.

Jag har installerat din senaste Wij stn. och sätter tiden till 24.00.

Men jag får det inte alls att lyssa i driver? gör jag nått fel

MVH / BL
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-06-20, 21:08   #8
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjornl Visa inlägg
Hej alla

Nu kan ni ta en titt på det blivande lokstallet i Norrsundet ca 1920.

Än är det mycket kvar att göra. Fönster och dörrar är inte transparenta.
Det finns inget dighole så man kan se smörjgroparna (och kanske kan det aldrig bli det med 5 m grid)

Dörrarna öppnas och stängs inte för det finns ingen animering ännu.

Men utseendet kan man beskåda och här finns ett klart avsteg från verkligheten.

Efter den verkliga ombyggnaden så smällde man upp träpanel över hela baksidan och täckte de ursprunliga väggarna av tegel.

På min modell har jag behållt dom för att få ett mera varierat utseende.

Men vad tycker ni, verklighet eller utseende?



MVH / BjörnL
Varför kan man inte ha dighole med 5m grid? Vi har 5m grid i Norrsundet har jag för mig pga hamnen är trång och vi behöver upplösningen.....
Kan du inte göra ett dighole som passar för 10m grid och lägga en bottenplatta som är fet nog att täcka över?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009