![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
|
![]()
Fina bilder Totte!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
|
![]()
Hej!
Togvermevogn FDE 19019, Vad används denna vagn till? Hoppas nå´n norrman kan svara. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Är det en tågvärmevagn så användes den väl till att generera el i persontåg som drogs av ett lok som saknade förmågan att leverera el?
![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det er en finke som gir togvamre vis et lok ikke har togvamre agregat så bruker de en finke fant mer info på jernbane.net som jeg kopierer over
"Di3 er levert med togvarmeaggregat med motor type gm 12v-71-7000 og genrator type Nebb owek 182. Generatoytelse 180kw. Men ikke alle DI3 fikk togvarme agregat når NSB fjernet dampvarmen. Disse lokene ble brukt i godstog(som di3.602). Eller som lok nr 2 hvor det andre loket hadde togvarme, eller ved bruk av finke. Når de kjørte med Fvde, hang de den bakerst i toget, hvor loket leverte til den første delen av togstammen, mens finka leverte til den bakerste delen av toget. DI4 har en vekselretter for togvarme på 400kw. Disse tas fra fra motoren, som igjen gis redusert kraft på loket. Når de trenger 3330hk til å dra toget eller det er kaldt henger de på Fde bak loket ( motsettning til Fvde som hang bakerst). Av de 3 står 2 i Trondheim og 1 i reserve i Bodø" håpper det gjorde deg noe klokere
__________________
MVH Remy Scania V8 og snute er likke sexy som Nohaben med snute |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]()
Körde sträckan Odense - Stockholm C. Här kommer bilder.
![]() X2 står redo kl. 7.00 för sin långa resa mot Stockholm C. Odense1.jpg Det är ett långt tåg, två multade X2, som ni kan se. Odense2.jpg Har just lämnat Odense... lämnar Odense.jpg En bild någonstans mellan Odense och Slagelse. på väg.jpg Har ankommit till den första stationen Slagelse efter ca. 30 minuter. Slagelse1.jpg ... Och lite senare Ringsted där tåget inte riktigt får plats. ![]() Ringstedt.jpg Susar sedan förbi Hedehusene. Hedehusene.jpg Fortsättning följer... Hoppas det uppskattades. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
|
![]()
Hej!
Trevligt att du kör från Odense. Jag gjorde en aktivitet mot Odense, har du prövat den? Kanske skapar du aktivitet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
|
![]() Citat:
Jag dubbelklickar på filen och väljer Ja på att packa upp den, och dessutom Ja på att skriva över .con-filer osv. Men inget mer händer än så. Och det gäller alla aktiviteter som ska packas upp. (Förlåt för att jag kom lite OT ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Du kan ju köra sista biten in till Stockholm på min rutt också... Så är det väl bara ca 40 mil av turen som saknas!
![]() ![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |