|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2011-05-06, 00:25 | #16 | 
| Medlem Reg.datum: Jul 2010 Ort: Uppsala 
					Inlägg: 562
				 |   
			
			Sakta framåt   Fungerande trafik på vägen dock så klipper trafiken i korsningar vilket är en begränsning i Railworks så jag funderar på att ha trafiken som ett löst loftat objekt(ser inte snyggt ut när bilar försvinner i intet). Dessutom blir det tyvärr knas med newS lastbilar som syns i bilden(åker bakåt och texturerna blir speglade). Just nu har jag dock snöat in lite på skyltningen men tror mig ha kommit på en lösning som är lite mer texturoptimerad än att ha en textur per skylt. Bilden visar bastextur för en varningsskylt och del av märkningstexturen(alpha-kanal) och på detta sätt blir det 2(4 inkl vintertextur) texturer per grupp av skyltar(varning,påbud,förbud etc.). Någon som har ett bra förslag på hur avstånd och riktiningsskyltar skall göras? Det enda jag kan komma är att skicka med blanka varianter med en texturmall där man får måla på egna ortsnamn men som sagt förslag mottages varmt   
				__________________ Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. | 
|   |   | 
|  2011-05-06, 00:29 | #17 | 
| Medlem Reg.datum: Jun 2004 Ort: Stockholm 
					Inlägg: 797
				 |   
			
			Skitsnyggt!  Tror blanka texturer för att lägga på ortsnamn och avstånd är lättast. Jag har inte kollat på hur det fungerar, men vissa av hastighetsskyltar i spelet verkar vara tomma tills man fyller i siffror i menyn? Eller är det något jag drömt? Samt loftad biltrafik låter mycket bra med. 
				__________________ /Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse Senast redigerad av Basse den 2011-05-06 klockan 00:30. | 
|   |   | 
|  2011-05-06, 00:54 | #18 | |
| Medlem Reg.datum: Jul 2010 Ort: Uppsala 
					Inlägg: 562
				 |   Citat: 
   
				__________________ Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. | |
|   |   | 
|  2011-05-06, 09:54 | #19 | 
| Medlem Reg.datum: Jun 2008 Ort: Lidköping, Sweden 
					Inlägg: 908
				 |   
			
			Skitsnyggt   
				__________________ Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com | 
|   |   | 
|  2011-05-13, 21:55 | #20 | 
| Medlem Reg.datum: Jul 2010 Ort: Uppsala 
					Inlägg: 562
				 |   
			
			Här kommer en testversion av den del av skyltningsprojektet som börjar bli klart. Innehåller de flesta av varnings- och förbudsskyltar, fragment av väjningspliktsskyltar, en variant av stolpe med lite olika reflexrörsvarianter. Alla skyltobjekt hittas under signalfilken i editorn under huvudnamnet "se_sign_". Namngivning följer systemet se_sign_<typ>_<nummer> typ=v(varning),vp(väjningplikt),fb(förbud) nummer=följer numrering från http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Vagmarken/ De flesta skyltar är bara att placera ut som vanliga objekt men undantagen är generellt skyltar med siffror(hastighetsskyltar,max bruttovikt etc) som fungerar som avståndstavlor dvs de ska placeras, länkas till närliggande järnvägsspår och ges ett värde(dubelklicka skylten och ange värde objektinfomenyn till höger). Vid värden som innehåller decimaler så skrivs inte decimaltecken ut tex. max fordons bredd 2,4m anges som 24. Testa gärna(både sommar och vinter) och meddela brister, fel eller förbättringsförslag. 
				__________________ Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. | 
|   |   | 
|  2011-05-14, 14:17 | #21 | 
| Medlem Reg.datum: Aug 2005 Ort: Falun 
					Inlägg: 1 066
				 |   
			
			hej hur går det med landsvägen ?, tack för skyltarna    
				__________________ Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P | 
|   |   | 
|  2011-05-14, 16:47 | #22 | 
| Tidigare Traindriver94 |   
			
			Wow, fruktansvärt snyggt! Ska ladda hem grejerna och testa i Bergslagsbanan! 
				__________________ Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! | 
|   |   | 
|  2011-05-14, 20:56 | #23 | |
| Medlem Reg.datum: Jul 2010 Ort: Uppsala 
					Inlägg: 562
				 |   
			
			Planen just nu är att få klart skyltningen tom vägvisarna innan jag tar tag i vägarna igen men det kan ta lite tid. Modellerna är väldigt enkla men det som tar tid är planering,texturering och exportering till RW.  Citat: 
 Skulle kanske ha nämnt(så att det inte råder några tvivel) att alla objekt som görs tillgängliga i ämnet Svenska vägar av mig får inkluderas i rutter och modifieras efter behag utan några som helst hinder för all framtid   
				__________________ Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. | |
|   |   | 
|  2011-05-18, 18:30 | #24 | 
| Medlem Reg.datum: Jun 2004 Ort: Stockholm 
					Inlägg: 797
				 |   
			
			Tänkte bara höra om du gör några variationer utan "det runtomkring" för t.ex. i stadsmiljö, på broar, etc etc. Antar att du redan tänkt så långt ^^ Keep it up! 
				__________________ /Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse | 
|   |   | 
|  2011-05-18, 22:44 | #25 | 
| Medlem Reg.datum: Jul 2010 Ort: Uppsala 
					Inlägg: 562
				 |   
			
			Jepp alla vägar kommer ha en variant där sidotjaffset är borttaget(eller transparent) för bättre passning på broar,på och avfartsramper etc. gruset är mest där för att underlätta att få till terrängen kring vägen(vågar man hoppas en uppdatering av RW där man kan dela upp rutnätet något finare där man behöver?)
		 
				__________________ Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. | 
|   |   | 
|  2011-05-23, 20:05 | #26 | 
| Medlem Reg.datum: Jul 2010 Ort: Uppsala 
					Inlägg: 562
				 |   
			
			Gör en ny dump av de skyltar som tillsvidare betraktas som färdiga(se bild)   Namngivning på samma sätt som innan lok=lokalisering, pb=påbud anv=anvisning. Nu blir det dock en paus i skyltandet några dagar så att ctrl-c ctrl-v får en välbehövlig vila  http://www.mediafire.com/?xwlqda2u4wi0v07 
				__________________ Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. | 
|   |   | 
|  2011-05-23, 20:15 | #27 | 
| Tidigare Traindriver94 |   
			
			Kanon! Övergångsställe, cykelled och återvändsgränd har jag saknat lite extra    
				__________________ Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! | 
|   |   | 
|  2011-05-23, 20:16 | #28 | 
| Medlem Reg.datum: Jun 2008 Ort: Lidköping, Sweden 
					Inlägg: 908
				 |   
			
			fasiken vad många skyltar,snyggt   
				__________________ Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com | 
|   |   | 
|  2011-05-23, 22:02 | #29 | 
| Medlem Reg.datum: Aug 2005 Ort: Falun 
					Inlägg: 1 066
				 |   
			
			Riktigt bra gjort    /John 
				__________________ Dator: OS:Windows 10 Pro 64 AMD X4 3,4 GHZ Minne: 8GB /1600 MHz Grafik:Geforce GTX 550 Ti / 1024 Mb SSD-hårddisk Agility 3 Series - 120 GB 24 tums skärm John P | 
|   |   | 
|  2011-05-23, 23:12 | #30 | 
| Medlem Reg.datum: Jun 2004 Ort: Stockholm 
					Inlägg: 797
				 |   
			
			(H)julskyltning!  Riktigt bra jobbat, du verkar ha legat i. 
				__________________ /Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse | 
|   |   |