Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-27, 14:55   #1
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard CM3.3 och DLS

När jag försöker installera något i Trainz 2011 från DLS så går det inte.
När jag i DLS trycker på Download (Helper) så dyker föremålet upp Under Download Helper i CM v3.3. Namn stämmer men det är ett frågeteken ? efter. Trycker jag sedan på Start så försvinner föremålet/föremålen från CM 3.3s Download Helper. Det här har fungerat tidigare så något måste ju ha blivit fel.
Däremot kan jag fortfarande ladda ner från DLS och sedan installera från min egen hårddisk. Det här förfarandet har ju bara blivit ack så arbetsamt efter det att N3V blockerade TrainzDowloaderPro.

Hur löser jag nu detta? Måste jag installera om hela Trainz eller finns där en annan metod?
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 15:25   #2
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 076
Standard

Trainz 2011? Finns det oxå?

Ang. ditt problem: Kanske nått' mer som N3V har "glömt bort" att säga, samma som man gjorde när man LOVADE att öka kapaciteten på DLS, men "glömde bort" att tala om att det gäller bara för dom som har köpt en FTC .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 15:38   #3
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Trainz 2011? Finns det oxå?

Ang. ditt problem: Kanske nått' mer som N3V har "glömt bort" att säga, samma som man gjorde när man LOVADE att öka kapaciteten på DLS, men "glömde bort" att tala om att det gäller bara för dom som har köpt en FTC .
Å andra sidan så kostar ett års FTC bara ungefär som två hamburgare med strips och läsk så det är ingen direkt jätteutgift....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 16:44   #4
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 076
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Å andra sidan så kostar ett års FTC bara ungefär som två hamburgare med strips och läsk så det är ingen direkt jätteutgift....
Det är inte slanten det handlar om (för mej i.a.f.), det är "tattar"-tagen N3V kör med.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 16:54   #5
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Question

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Det är inte slanten det handlar om (för mej i.a.f.), det är "tattar"-tagen N3V kör med.
Tyvärr, nu förstår jag inte vad du menar
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 17:32   #6
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Å andra sidan så kostar ett års FTC bara ungefär som två hamburgare med strips och läsk så det är ingen direkt jätteutgift....
Du och alla andra, sluta propagera för FTC!

Det går bra att ladda hem det man vill utan FTC, om man ger den lite tid (ca. 15 sekunder). Men tid är ju värdefull för en del, så för all del.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2011-04-27 klockan 17:33.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 17:38   #7
P-lutt
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 33
Standard

Personligen kommer jag inte ens in på dls:en, det står alltid att servern är full-försök senare.

/Stefan
P-lutt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-27, 17:48   #8
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av P-lutt Visa inlägg
Personligen kommer jag inte ens in på dls:en, det står alltid att servern är full-försök senare.

/Stefan
Jag tror att Ekankal gav ett bra tips för många poster sen i detta ämne. Klicka en gång till, sen en till... Fungerar alltid, om man har tålamod i 15 sekunder.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 09:52   #9
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Visst ekankal jag kan också skriva fel. 2010 skall det vara. Men felet kvarstår ändå. Jag har också en First Class Ticket men det kan ju knappast vara svaret på frågan.
Jag har fortsatt att undersöka felet och sett att det gäller inte alla saker på DLS. Jag prövade att ladda hem ett lok, KUID 433305:100103:1 och det gick bra. Visserligen saknas det delar men ändå. Men går jag över till rälsen KUID 283523:38012:3 där jag först stötte på felet är det stopp. Det gäller hela den serien, ingen går att ladda ner via CM 3.3. Jag har också prövat att ladda hem andra saker från 283523 men det har gått bra. Vidare så har helt slumpmässigt prövat att ladda hem olika saker och visst det mesta verkar gå bra men mycket går inte att ladda hem. Så här ser det ut.

CM 3.3 - Download Helper.jpg
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 13:03   #10
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 076
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Visst ekankal jag kan också skriva fel. 2010 skall det vara. Men felet kvarstår ändå. Jag har också en First Class Ticket men det kan ju knappast vara svaret på frågan.
Åja, med Auran/N3V vet man aldrig, tycker att nya vers. ploppar ut i en takt så att man inte hinner med i svängarna riktigt .
Sen vill jag be om ursäkt, om du tog åt dej av ironin, den var helt riktad till ovan nämnda företag.
Egentligen var hela inlägget bara en onödig post av mej, eftersom att jag inte hade tillstymelse till ett vettigt svar åt dej heller.

SORRY.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 09:27   #11
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Om jag har läst din ursprungliga fråga rätt. Så kan du inte hämta hem och installera objekt med ett frågetecken före.

Jag kan lunga dig med att du behöver inte installera om trainz. Det är lika för min del.
Frågetecknet betyder att det specifika objektet inte finns på DLS. Åtminstone som jag har uppfattat saken om man läser på det engelska forumet.

Dom gånger jag provat ladda ner ett objekt med frågetecken, har det blivit en röd rad längst ner på CM3.3. Där står något om att "URL could not be found on DLS" om jag kommer ihåg det rätt.

Och jag tror att ? betyder "location unknown"
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-05-02, 12:38   #12
CGD
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
Standard

Men de nu aktuella sakerna finns ju på DLS!! Jag kan ladda ner dem till den egna hårddisken för att sedan installera dem i Trainz 2010 den vägen.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009