![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Sjutton vad snyggt korvtiger. Du och Lan samt Ekankal fortsätter att sätta ribban högt.
Senast redigerad av svenolov den 2011-04-10 klockan 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Jösses så vacker, skulle bara mattas ned något.
Tror inte den var så blank och fin ens när den rullade ut för leveransfoto. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Högklassigt bygge, "mr. Korv".
![]() ![]() ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]()
Kan inte säga mer än
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Tackar för feedback!
Citat:
![]() De är så spegelblanka att man kan se reflektioner av byggnader bakom fotografen på trädelarna! ![]() Vagnen blir nog mörkare i Trainz sedan. (men dock är Trainz rätt uselt på att hantera ljus, så allt ser blaskigt ut.) Också hade jag tänkt att göra några texturer att byta mellan, med olika smutsighetsgrad.
__________________
-k- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Jag har en fråga: hade verkligen den handbromsade varianten bromsbackar på båda sidor om hjulen som din modell har?
De flesta handbromsade vagnar jag sett har bara bromsbackar på en sida av hjulen.... Jag hoppas min vagn blir lika snygg! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Jo, alla vagnar ur -3-serien (1898-års modell) hade dubbla bromsbackar, det är det enklaste sättet att skilja på dessa modeller och tidigare modeller (-1 och -2-serierna) som, som du säger, hade enkla bromsbackar.
Just N3 är väldigt lik den tidigare modellen N1, där de bromsade vagnarna hade enkla backar. På smalspår och privatbanor kan det säkert ha skiljt sig, men de flesta privatbanor lät (precis som jag) bygga sina N3 vagnar efter SJ's orginalritningar.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Också kommer N3 med bromsplattform, bara för att det är så roligt att rendera och leka med reflektioner.
![]() Vagnen är nummer 22217, levererad från ASJ i Linköping 1909, i en serie på 50 vagnar. ![]() Totalt fanns det 385st N3 utan broms och 610st N3 med broms den 1 Januari 1912.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Ser mycket bra ut!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
den ser ruskigt bra ut! Vad Blender och du kan märker jag nu! "när kommer den ut?" får man inte säga, men när den kommer ut blir den en praktpjäs!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |