![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Produktionen har drabbats av bakslag eftersom UV mappingen försvann när jag skulle slå ihop den och nu envist vägrar komma tillbaka - UV editorn lyser tom och polygonerna är väck.... Man kan nästan tro att de sitter och tjurar i något hörn.....
Det ska inte vara enkelt tydligen..... Experthjälp har tillfrågats på annat forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Jag tror mig ha besegrat UV mappingen genom brutalt våld (omstart).
Fortsättning följer.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Har drabbats av bakslag - det blir fel på meshen när jag exporterar den till 3DS för att importera i Blender.
Eftersom jag använder ett annat modelleringsprogram så måste jag först exportera till Blender och det brukar fungera fint - men nu gör det att elledningen ser helt fel ut. Beskåda hemskheterna: blender_error.jpg Försöker få lite hjälp från ett 3D forum för att om möjligt lösa problemet. Felet tycks ha uppstått när jag var tvungen att byta från flera lösa delar sammanfogade som ett objekt till att göra boolean union på dem för att kunna göra en enda texture map. Går inte detta att lösa får jag leva med att ha två texturemaps och den extra kraft som det tar tror jag. |
![]() |
![]() |