![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
I händelse att någon bryr sig så har jag nu gjort om mina isolatorer till en typ som liknar de leoj har, vilket minskade polygon antalet....
Jag jobbar nu på att få mina två texturer att bli en till antalet för att ytterligare spara på CPUn samt få de att funka med LOD enligt nya sättet för splines - kan tillägga att detta är ganska krångligt eftersom det inte finns några bra beskrivningar från Auran. Inte ens på forumet får man någon hjälp. Jag måste också ändra från genomskinlig textur till riktig mesh för själva tråden, liksom marmar har. Men där är jag lite osäker på hur meshen skall se ut - enligt forumet så behövs det bra "two faces" tycker jag mig fatta det som, vilket väl skulle bli ett upp och nervänt V som form. Problemet är att jag inte kan skapa ett sådant utan det jag kan åstakomma är ett V med ett sträck längst ner, dvs en pyramid.... vet inte om det blir mkt polygoner pga detta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Den nya looken på isolatorerna.
Jag har nu fått ner det hela till 616 vertices. render_ny_isolator.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Det där ser riktigt bra ut
![]()
__________________
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2011-03-14 klockan 22:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Produktionen har drabbats av bakslag eftersom UV mappingen försvann när jag skulle slå ihop den och nu envist vägrar komma tillbaka - UV editorn lyser tom och polygonerna är väck.... Man kan nästan tro att de sitter och tjurar i något hörn.....
Det ska inte vara enkelt tydligen..... Experthjälp har tillfrågats på annat forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Jag tror mig ha besegrat UV mappingen genom brutalt våld (omstart).
Fortsättning följer.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Har drabbats av bakslag - det blir fel på meshen när jag exporterar den till 3DS för att importera i Blender.
Eftersom jag använder ett annat modelleringsprogram så måste jag först exportera till Blender och det brukar fungera fint - men nu gör det att elledningen ser helt fel ut. Beskåda hemskheterna: blender_error.jpg Försöker få lite hjälp från ett 3D forum för att om möjligt lösa problemet. Felet tycks ha uppstått när jag var tvungen att byta från flera lösa delar sammanfogade som ett objekt till att göra boolean union på dem för att kunna göra en enda texture map. Går inte detta att lösa får jag leva med att ha två texturemaps och den extra kraft som det tar tror jag. |
![]() |
![]() |