![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
@Spyfrog
det är ingen väg du lägger ut ![]() ändra till mer likt i denna: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=35 (dvs ta bort carrate b.la.) upright 1 valen är 1/0, inget annat edit: Du ska använda alpha maskning, jag är van vid metoden skapa en .bmp fil, sen låta det som ska synas vara vitt, resten svart. Finns någon metod för att göra detta i tex blender direkt. Du borde använda de, kolla om det står nått i korvtigers guide. Har för mig att det finns en annan metod att skapa splines, ska bara hitta den, sen kan jag återkomma
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2011-03-03 klockan 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Det tar sig, sa brandchefen på semester....
Nu ser det hyfsat ut. Några problem kvar att reda ut: 1) Ledningen ser lite tjock ut och har hål i sig Undrar om det beror på för kort textur i förhållande till avstånd mellan stolpar? 2) Filstorleken på CDPn är för stor. Detta pga onödigt stora texturer för stolpar mm. 3) Överliggaren är nu i något som liknar rostfritt stål. Jag vill dock ha något femtiotals look över min stolpe så jag måste ändra detta till blymönjat stål... 4) Införande av LOD.... Det är för mkt polygoner här för att det skall funka med TS2009 och 2010's större avstånd.... (runt 1500 polygoner - det är de sabla isolatorerna som ställer till det). screen3.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Snyggt!
![]() Tyvärr så funkar fortfarande inte mina ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
De yttre isolatorerna borde in en bit, de ser ur och kunna ramla
![]() dimensionerna ser inte rätt ut, antingen är överliggaren för bred, eller stolparna för korta.. Hur många sidor består isolatorerna av? (dvs om de vore en cylinder)
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag har inte modellen framför mig men har för mig att det är 12 sidor på varje skiva i isolatorerna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
borde räcka med 6-8, dom är ju så små... Sätter du desa i en smoth grupp borde det inte bli någon skillnad..
Stolparna borde klara sig med typ.. 10-12
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Här är en ny version med nya ellednings texturer.
Jag skall fixa antalet polygoner härnäst och lägga till LOD. screen4.jpg När det gäller polygoner - stolparna har redan 12 edges bara. Jag kommer att göra en low version för LOD med fyrkantiga stolpar och fyrkantiga isolatorer. räknar med att det blir runt 300 polygoner för den. Senast redigerad av spyfrog den 2011-03-06 klockan 23:42. |
![]() |
![]() |